چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.در اصل می توان گفت اصلی ترین دلیل برای اخذ ایزو 9001 افزایش کیفی و ثبات در سازمان یا شرکت می باشد که این موضوع رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت و نتیجه آن پیشرفت سازمان می باشد.


با فرآیندهای تعریف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسایی نقاط ضعف در کسب و کار جدید خواهید بود و بر این اساس می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. اخذ گواهینامه ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:


عدم پیگیری امور مالی شما:

اگر به کسب و کارهایی که شکست می خورند نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها بدهی های بیشماری را متحمل شده اند و قادر به مدیریت امور نقدی خود نیستند. مدیریت پول نقد در کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. اخذ گواهینامه ایزو 9001 با اصل تمرکز مشتری مداری، شما را قادر می سازد که به مشتری نزدیک شوید و انتظارات آن ها باید بدان معنی باشد که پرداخت ها در زمان مشخص انجام می شوند و درخواست ها با تأخیر پرداخت کاهش می یابد.


با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید به راحتی نقاط ضعف و قوت کار خود را پیدا کرده و بر اساس اطلاع از آن ها برنامه ریزی منظمی را جهت پیشرفت سازمان تهیه نمایید.


عدم ذخایر سرمایه:

برای افزایش غیر منتظره هزینه ها مانند آب و برق، مواد و... آماده باشید.اطمینان حاصل کنید که پول نقد به اندازه کافی ذخیره می شود تا به شما در زمان های سخت کمک کند.با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توان تاکید زیادی بر مدیریت منابع و حمایت از فرایندهای شرکت داشت. برنامه ریزی و مدیریت منابع باعث می شود شرکت شما در رسیدن به اهداف موفق باشد.


اجرا ضعیف:

خدمات ضعیف به مشتری و ناکارآمدی کارکنان سبب کاهش سرعت کسب و کار شما می شود.اطمینان حاصل کنید که کارکنان مشغول به کار کلیه اموری که برای رضایت مشتری نیاز است را رعایت می کنند.سیستم ها و فرآیندهایی را برای انجام وظایف باید توسعه دهید و کنترل های داخلی را برای نظارت بر آنها ایجاد کنید.الزامات اصلی گواهینامه ایزو ISO 9001 برای برآوردن انتظارات مشتری و مدیریت رضایت مشتریان است.ممیزی منظم فرآیندهای داخلی و اندازه گیری رضایت مشتریان اطمینان حاصل می کند که تمرکز شما روی مشتریان حفظ می شود. بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب حصول نتایج رضایت بخش برای مشتریان نیز خواهد شد.

اخذ گواهینامه ایزو


طرح کسب و کار نا مناسب:

طرح های مناسب کسب و کار شما را مجبور به فکر کردن درباره آینده و چالش ها می کند.همچنین شما را مجبور می کند تا نیازهای مالی خود، برنامه های بازاریابی و مدیریت، رقابت و استراتژی کلی خود را در نظر بگیرید.داشتن یک طرح یا برنامه خیلی مهم است، اما مهم تر از آن این است که این طرح در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار کند و همه عوامل نقش خود را بدانند و برای انجام این کار آموزش دیده اند. اخذ گواهینامه ایزو سبب توجه بیشتر به این امر می شود .بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب بهبود کسب و کار شما در اینده نزدیک خواهد شد.


عدم تغییر با زمان:

توانایی تشخیص فرصت ها و انعطاف پذیری برای انطباق برای زنده ماندن و شکوفایی حیاتی است. یاد بگیرید چگونه چند کار متعدد را انجام دهید، به طور خلاقانه پاسخ دهید و زمینه های جدیدی از تخصص را بسازید. تمرکز بر روی مشتریان و نیاز به بهبود مستمر به تغییرات سازمان در بازار کسب و کار تمرکز دارد. سیستم گواهینامه ایزو 9001 اجرای تغییرات توافق شده به شیوه ای ساختاری در سازمان شما را تضمین می نماید.


بازاریابی نا کارآمد:

تبلیغات کسب و کار هر سازمانی از طریق بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل، جستجوی محلی بسیار پر هزینه می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید موفقیت های خود را ارتقا داده و در نتیجه بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید.


بازار رقابتی:

وفاداری مشتریان بخودی خود اتفاق نمی افتد بلکه باید آن را بدست آورد. هر سازمانی بایستی رقبای خود را تحلیل کرده و همیشه یک قدم جلوتر از آنها بماند. اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید، رقبای شما با آنها وارد مذاکره می شوند. سنجش میزان رضایت مشتریان بخش مهمی از استاندارد ایزو 9001 است، بنابراین با اخذ گواهینامه ایزو 9001 به شناسایی روند حفظ و تکرار خرید خود بپردازید و در نتیجه به شاخص رضایت مشتریان خود دست یابید.ورود به بازارهای جدید و رقابت با دیگر سازمان ها همواره گامی برای پیشرفت سازمان ها می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 شما می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و با دیگر سازمان ها رقابت مناسبی داشته باشید.


عدم اعتماد مشتری:

امروزه اخذ ایزو به عنوان یکی از اصلی ترین نکات در جذب مشتریان می باشد. با رعایت استانداردهای لازم برای اخذ گواهینامه ایزو ، می توانید سیستم کیفی کسب و کار خود را تا چندین برابر بهبود بخشیده که در این صورت بهره مندی به نیاز های مشتریان به طور کامل صورت خواهد گرفت و نتیجه آن کسب رضایت مشتری و افزایش وفاداری آن ها به سازمان شما می شود.


شرکت QAL، با سال ها سابقه در صدور انواع گواهینامه ایزو آماده است تا به اعتبار و بهره وری کسب کار شما بیافزاید.


اخذ ایزو 9001

ما قصد داریم یک راهنمای مفید در ارتباط با اخذ گواهینامه ایزو 9001 و دلیل اهمیت این گواهینامه در این قسمت به شما ارائه دهیم. ایزو 9001 یکی از مهم ترین استاندارد های موجود در زیر مجموعه ISO 9000 است. Quality Assessment Lia یک گواهینامه معتبر تحت اعتبار ASCB هست، بنابراین قبل از اینکه شما شروع به کار کنید، با ما در ارتباط باشید تا بتوانید به شما کمک کنیم تا شرایط لازم برای اخذ گواهینامه ایزو و دستیابی به صدور گواهینامه معتبر ISO 9001 را داشته باشید.

هزینه مشاوره ایزو

برای اخذ گواهینامه ایزو از مراجع معتبر نیاز به انجام دستورالعمل هایی می باشد که ممکن است افراد درباره آن ها اطلاعات کافی نداشته باشند. با توجه به این موضوع افرادی که قصد اخذ گواهینامه ایزو را دارند باید در ارتباط با آن مشاوره های لازم را انجام دهند. مشاوره ایزو نیز شامل هزینه جداگانه می باشد که در ادامه در ارتباط با آن توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.

گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.

گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.

اصطلاحات مربوط به گواهینامه ایزو

برای آشنایی با روند اخذ گواهینامه ایزو و یا آگاهی بیشتر با فرایند استاندارد سازی، سازمان ایزو اقدام به ارائه تعاریف و اصطلاحاتی نموده است که توسط کشورهای عضو این سازمان به شکل هماهنگ پایه گذاری شده است. زبان اصلی تعاریف یکپارچه سازمان ایزو بر اساس دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد و آنچه که می توان مشاهده کرد استفاده از واژه ها و اصطلاحات بر اساس این دو زبان می باشد که هر کشور می تواند آن را بر اساس زبان کشور خود ترجمه نماید.

گواهینامه ایزو 16817

استاندارد ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.