اخذ گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد. ایزو 9001 به عنوان مهم ترین و پر کاربرد ترین استاندارد دنیا شناخته می شود. جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید با کارشناسان ما در شرکت QAL در ارتباط باشید.


درباره ISO 9001:

ایزو 9001 استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیتی (QMS) است که می تواند به هر سازمان بدون توجه به اندازه آن سود برساند.در حقیقت شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال افزایش کیفیت تولیدات و خدمات خود به منظور ارتقای سطح کیفی شرکت خود هستند ، می بایست اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمایند تا بر اساس دستورالعمل های این استاندارد ، سبب بهبود خدمات خود شوند.علاوه بر این مشتریان چنین ارگان هایی با اطلاع از در اختیار داشتن این استاندارد بیشتر به شرکت شما سوق پیدا خواهند نمود. گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 به عنوان ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار طراحی شده است که می تواند به سازمان شما کمک هایی که شامل موارد ذکر شده در ذیل هست داشته باشد:

✔ بهبود مداوم، عملیات ساده و کاهش هزینه ها

✔ کسب کسب و کار بیشتر و رقابت در مناقصات

✔ کسب رضایت بیشتر مشتریان

✔ انعطاف پذیری بیشتر و رسیدن به یک کسب و کار پایدار

✔ رسیدن به حکومت قوی و سازمان یافته در سازمان

✔ عملکرد موثر ذینفعان و تامین زنجیره تولید

اخذ ایزو 9001


آخرین بروزرسانی گواهینامه ایزو 9001

نکته ای که در ارتباط با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می بایست از آن اطلاع داشت بروزرسانی هایی است که هر چند سال یکبار بر روی آن انجام می شود و بر اساس بازنگری و تجدید نظر های صورت گرفته (با توجه به فرآیند های جدید سازمانی) نسخه ی جدیدی از آن را شاهد هستیم. آخرین نسخه بروز رسانی شده این گواهینامه ، ISO 9001:2015 می باشد که با تغییراتی نسبت به نسخه قبلی ارائه شده است.


سوالات متداول مشتریان در مورد ISO 9001:

چگونه می توان گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرد ؟

ما می دانیم که صدور گواهینامه ایزو 9001 به راحتی قابل دستیابی نیست و برای اخذ گواهینامه ایزو نیاز به انجام دستورالعمل های خاصی می باشد. کارشناسان ما در شرکت QAL به شما کمک می کنند تا این اطمینان برای مشتریان حاصل شود که فرآیند دریافت و اخذ ایزو سیستم مدیریت کیفیت در سازمانشان کار مشکل و پیچیده ای نباشد و بیشترین سود را برایشان داشته باشد. کارشناسان با توجه به اینکه شما در حال اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 هستید و اینکه در مرحله اخذ گواهینامه ایزو این استاندارد می باشید شما را راهنمایی می کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می بایست مراحل ذیل را بررسی و اجرایی نمایید:


شروع بکار با سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 چگونه است؟

در این مرحله می بایست بهترین راه برای شروع مراحل اخذ گواهینامه ایزو سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان خود را دریابیم و بدانیم که چرا ISO 9001 استاندارد سیستم مدیریتی است که می تواند برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی سودمند باشد.


گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 چیست؟

یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 (QMS) به شما کمک می کند که به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت را در سراسر سازمان خود پیاده سازی و اجرایی نمایید و این یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار است که به شما کمک می کند تا فرآیندهای خود را به کار ببندید تا بتوانید به طور مرتب رضایت مشتریان خود را جلب نمایید.اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت هم برای مشتری و هم برای شرکت نتیجه ایده آلی به دنبال خواهد داشت.


چگونه می توانید سازمان خود را برای اخذ ایزو ISO 9001 آماده کنید؟

آمادگی کامل کلید دستیابی به بیشترین میزان بهره وری از ایزو 9001 است. ما ابزار، خدمات و کارشناسان را برای ایجاد اعتماد به نفس و کمک به شما در شروع کار فراهم می کنیم.در اولین مرحله می بایست مطمئن شوید که اطلاعات کافی از متن استاندارد ایزو 9001 را دارید. برای رسیدن به اطلاعات کافی می بایست نسخه ای از متن این استاندارد را از تیم رهبری خود و یا مکانی معتبر خریداری نمایید.


چگونه می توانید سیستم ایزو 9001 را در سازمان خود پیاده سازی و اجرایی نمایید؟

سرمایه گذاری در ایزو 9001 با هدف بهبود کسب و کار و یا پاسخگویی به نیاز سازمان ها در مناقصات صورت می پذیرد. پیاده سازی گواهینامه ایزو 9001 در هر سازمانی به این دلیل انجام میگیرد که سازمان حداکثر استفاده از سیستم ایزو 9001 را در سازمان خود ببرد.


چگونه می توانم ISO 9001 را اجرا کنیم؟

برای سازمان های بزرگ و کوچک هنگام اجرای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، ملاحظات مهمی وجود دارد.ایزو 9001 ابزار قدرتمند برای بهبود کسب و کار است و بنابراین شما باید در مورد نحوه مدیریت کسب و کار خود و اهداف استراتژیک خود فکر کنید.تعهد به پیاده سازی صحیح ایزو 9001 بسیار مهم است و باید اطمینان حاصل شود که افراد برای اجرای موثر ایزو 9001 آموزش دیده اند.

اخذ گواهینامه ایزو


راهنمایی هایی برای اجرای ISO 9001:

✔ تعهد و حمایت از مدیریت ارشد

✔ تمام کسب و کار را با ارتباطات داخلی خوب درگیر کنید.

✔ سیستم های کیفیت موجود خود را با نیازهای ISO 9001 مقایسه کنید.

✔ دریافت بازخورد مشتری و تامین کننده در مدیریت کیفیت فعلی.

✔ برای رسیدن به بهترین نتایج، یک تیم پیاده سازی ایجاد کنید.

✔ نقشه ها و نقش ها، مسئولیت ها و زمان بندی ها را به اشتراک بگذارید.

✔ اصول مدیریت کیفیت را به کسب و کار خود متصل کنید.

✔ مشارکت کارکنان را با آموزش و انگیزش انگیزه دهید.

✔ به طور منظم سیستم ISO 9001 خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما آن را به طور مداوم بهبود می دهید.


پس از اخذ گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که گواهینامه ISO 9001 را کسب می کنید، می توانید به محصولات و خدمات با کیفیت را به مشتریان و ذینفعان خود نشان دهید. مزایای دریافت ایزو بسیار زیاد بوده و این یک فرصت عالی برای جشن گرفتن موفقیت شما، تبلیغ کسب و کار شما و نشان دادن این است که شما یک تامین کننده معتبر هستید که می تواند فرصت های کسب و کار جدید را باز کند.با توجه به مطالب فوق اخذ گواهینامه ایزو 9001 در اولین قدم سبب افزایش کیفی و سازماندهی شرکت در زمینه ارائه خدمات خود می شود و این موضوع نقش مهمی در سازمان هایی دارد که به طور سلیقه ای اداره می شوند.با به پیش بردن خدمات بر اساس استانداردهای این گواهینامه می توان نتیجه دائمی آن را در بهبود کیفیت خدمانت و محصولات شرکت ها را شاهد بود.


اگر قصد اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل و شرکت های خود را دارید ، جهت راهنمایی بیشتر و هرگونه مشاوره ایزو 9001 در زمینه نحوه و شرایط اخذ ایزو می توانید با کارشناسان ما در شرکت QAL در ارتباط باشید.


گواهینامه ایزو 27001

ISO / IEC 27001 به طور رسمی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد که مجموعه ای از فعالیت های مربوط به مدیریت خطرات احتمالی اطلاعات (به نام خطرات امنیت اطلاعات در استاندارد) را مشخص می کند. ISMS یک چارچوب مدیریتی جامع است که از طریق آن سازمان شناسایی، تحلیل خطرات و ریسک های اطلاعاتی خود را شناسایی می نماید.اخذ گواهینامه ایزو ISMS تضمین می کند که

هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان

5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند. این کلمات عبارتند از Seiri ،Seiton ،Seiso ،Seiketsu و Shitsuke که همه آن ها با حرف S شروع می شوند و به همین علت با نام 5S معرفی می شود. این نظاام آراستگی هم پا با اخذ گواهینامه ایزو برای محیط های کاری مورد نیاز می باشد.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

گواهینامه ایزو 22000

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 22000 یکی از مهم ترین نکاتی است که واحد های تولیدی مواد غذایی باید آن را در نظر بگیرند.

چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.