1- بهبود شایستگی ممیزان 2- رساندن شکایات مشتریان به صفر 3- به صفر رساندن شکایات به مرجع اعتباربخشی علیه اعتبار گواهی صادر شده از سازمان 4- پیش بینی ، درک و برآوردن انتظارات و نیازهای مشتریان
استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با موادغذایی می باشد. GMP از گواهینامه های مرتبط به سازمان غذا و دارو کشور آمریکا است که به منظور روش های تولید مناسب مورد استفاده قرار می گیرد ، برای صنایعی همچون دارو ، غذا و همچنین آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ایزو GMP کلیه شرکت های تولید کننده موارد ذکر شده را ملزم به رعایت استاندارد های از پیش تعیین شده برای تولید و بسته بندی محصولات و دستگاه ها می نماید.
نیازی به شرایط خاصی برای اخذ گواهینامه ایزو نمیباشد.هرشرکتی دارای دفترمرکزی ویا ودرحال کار میتواند گواهینامه ایزو دریافت نماید.تعداد پرسنل ، حجم سازمان ، تعداد فرآیندهای اجرایی ، نقش بسزایی درراستای پیاده سازی ایزو و درنهایت اخذ گواهینامه ایزو دارند.
گواهینامه های ایزو انواع مختلفی دارند که لازم است آگاهی لازم در مورد استفاده و کارایی هرکدام از آنها وجود داشته باشد.برخی گواهینامه های ایزو، عموعی محسوب می شوند به این معنی که گستره زیادی از شرکت ها را شامل می شوند اما برخی دیگر کاملا اختصاصی و به منظور کاربردی خاص تهیه شده اند.
این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.
جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.