اخذ گواهینامه ایزو 22000

ایزو 22000: سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 22000 یکی از مهم ترین نکاتی است که واحد های تولیدی مواد غذایی باید آن را در نظر بگیرند.


ایزو 22000 شامل اصول HACCP می باشد و با سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 سازگار است و مبنای ایده آل برای اجرای یک سیستم مدیریت ایمنی جامع و مقرون به صرفه می باشد. ایزو 22000 که در سال 2005 برای اولین بار معرفی شد، به عنوان یک استاندارد در سطح جهان پذیرفته شده است و برای سازمان هایی از هر اندازه که در هر جنبه ای از زنجیره تامین مواد غذایی دخیل بود، قابل استفاده است. این استاندارد اجزای کلیدی را برای تضمین ایمنی مواد غذایی شامل می شود که عبارتند از:

• ارتباطات تعاملی

• مدیریت سیستم

• اجرای برنامه های پیش نیاز

• بازبینی مستمر و بهبود سیستم


اگر قصد اخذ گواهینامه ایزو 22000 برای مشاغل خود را دارید، کارشناسان ایمنی مواد غذایی ما دارای دانش و تجربه هستند تا شما را با موفقیت در تمام مراحل صدور ایزو راهنمایی کنند. خدمات ایزو 22000 ما شامل آموزش و ارزیابی های قبل از حسابرسی است. همچنین از طریق پیگیری حسابرسی و تجدید استاندارد ایزو، پشتیبانی مداوم از طرف ما ارائه می گردد.

اخذ ایزو 22000


ISO 22000 چه تفاوت هایی با گواهینامه HACCP دارد؟

به طور کلی تمرکز سیستم HACCP بر مبنای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی بر ایمنی مواد غذایی می باشد اما با اخذ ایزو 22000 می توان ایمنی مواد غذایی را تضمین نمود. این گواهینامه به عنوان یک استاندارد بین المللی تحت نظر ISO مشغول به فعالیت می باشد.


مزایای اخذ گواهینامه ایزو 22000

اخذ گواهینامه ایزو 22000 نشان دهنده تعهد مداوم شما در برابر ایمنی مواد غذایی است و یکپارچگی شما را به بازار نشان می دهد و اعتماد مصرف کنندگان را به برند شما افزایش می دهد. پیاده سازی ایزو 22000 به عنوان یک برنامه یکپارچه در زمان و هزینه های شما و هزینه های ممیزی های متعدد در طول زمان صرفه جویی به عمل خواهد آورد.


سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی مبتنی بر ISO 22000 بهبود مستمر در فرایند ها و عملکرد آن ها را تجدید و تضمین می کند که می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا کارایی بیشتری داشته باشد و چون سازمان های دولتی و کارشناسان ایمنی مواد غذایی در سراسر جهان در بازارهای جهانی مورد توجه هستند، این گواهینامه می تواند راه ورود کسب و کار شما را به بازارهای جدید را باز کند.


از دیگر مزایای اخذ گواهینامه ایزو 22000 اطلاع دقیق از خطراتی است که چه مصرف کننده و چه تولید کننده امکان مواجه شدن با آن ها را داریند. با اطلاع از خطرات احتمالی می توان خود را در برابر آن ها آماده نمود.


حسابرسان ایمنی و کارشناسان ما می توانند با شما همکاری کنند تا تضمین کنند که محصولات شما آماده، بسته بندی شده، توزیع شده و گواهی شده به بالاترین استانداردهای ایمنی مواد غذایی می باشند. ما همچنین خدمات مشاوره، حسابرسی و اخذ ایزو برای ممیزی های GCP ، HACCP و FS22000 را ارائه می دهیم.


گواهینامه ایزو 22000 مناسب چه کسانی است ؟

✔ برخی از تولید کنندگان از جمله تولید کنندگان خوراک دام وطیور

✔ تولید کنندگان تجهیزات و دستگاه های مرتبط با صنایع غذایی و افزودنی ها

✔ کلیه فعالیت های حمل ونقل و توزیع

✔ کارخانجات مواد غذایی

✔ عمده فروشان و خرده فروشان مواد غذایی

✔ تولید کنندگان مواد شیمیایی، شوینده و ضد عفونی کننده ها

اخذ گواهینامه ایزو 22000


مراحل اخذ گواهینامه ایزو 22000 شامل چه مواردی می شود؟

برای اخذ ایزو 22000 نیاز به انجام مراحلی است که شامل موارد زیر می شود:

1.انطباق محصول با قوانین کشور: قوانین ایمنی غذا ممکن است در هر کشور دارای تفاوت هایی باشد که اطلاع از این موضوع و رعایت آن ها یکی از نکاتی است که برای اخذ گواهینامه ایزو 22000 بدان نیاز می باشد. سایر قوانین مشترک در هر کشور که مرتبط با ایمنی غذا می باشد جهت اخذ ایزو 22000 بایسی رعایت گردد.

2.انطباق فرایند: در این مرحله باید این اطمینان حاصل گردد که تمامی مواد غذایی تولید شد بی خطر بوده و آسیبی به افراد جامعه وارد نخواهد کرد. این موضوع با اطلاع از قوانین مختص مواد غذایی ورعایت آن ها حاصل می شود.

3.تطابق با الزامات مشتریان: اینکه نیاز مشتری پیش از تولید محصول در نظر گرفته شده باشد از دیگر نکاتی است که برای اخذ گواهینامه ایزو بدان نیاز می باشد. این نیاز ها شامل الزاماتی از طرف مشتریان می باشد که باید به درستی رعایت شود.

4.لزوم رعایت سایر استاندارد های مرتبط با تولید مواد غذایی: برخی از استاندارد ها لازمه اولیه اخذ گواهینامه ایزو 22000 می باشند. به طور مثال پیش از اخذ ایزو 22000 می بایست اقدامات لازم جهت اخذ گواهینامه هایی همچون ایزو 9001 را انجام داده و موفق به اخذ آن شده باشید.

5.آموزش نکات ایمنی به کارکنان: برای اخذ ایزو 22000 نیاز است کلیه کارکنان مجموعه آموزش های لازم در خصوص ایمنی مواد غذایی را داشته باشند و بر اساس آموزش ها اقدام به انجام کار نمایند. این آموزش ها چه نکات اولیه چه نکات پیشرفته تر باید به درستی انجام گیرد.

6.تطابق با استانداردهای فنی: برای اخذ گواهینامه ایزو 22000 نیاز به تطابق این استاندارد با استانداردهای فنی می باشد. این استانداردها شامل استاندارد های کشاورزی یا ISO / TS 22002-3: 2011، استاندارد های بسته بندی یا ISO / TS 22002-4: 2013، استاندارد های تولید مواد غذایی یا ISO / TS 22002-1: 2009 و... می باشد.


برای اخذ ایزو 22000 نیاز به مراحل دیگری از قبیل ارائه برنامه در شرایط اضطرار، کنترل و نظارت دستگاه ها، فرایند بهبود مستمر، تعیین خط مشی و اهداف تولید و... می باشد که اگر قصد اخذ ایزو 22000 را داشته باشید، مشاوران ما می توانند در خصوص این مراحل شما را راهنمایی نمایند.


گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

امروزه بسیاری از بانوان اقدام به یادگیری آرایشگری و مشاغل مرتبط با این زمینه می نمایند.این افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری نیاز به انجام پروسه های مهمی را دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگری می باشد.اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می توانند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.

اخذ ایزو ISO 14001

زمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستید اخذ گواهینامه ایزو ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشد. گواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.

ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد

نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.