گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

امروزه بسیاری از بانوان اقدام به یادگیری آرایشگری و مشاغل مرتبط با این زمینه می نمایند.این افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری نیاز به انجام پروسه های مهمی را دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگری می باشد.اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می توانند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد.بنابراین پس از اخذ مدرک آرایشگری و صدور کارت بهداشت شما می توانید به انجام برخی الزامات برای محیط کار خود اقدام به اخذ گواهینامه آرایشگری نمایید.اما برای اخذ ایزو آرایشگری نیاز به انجام چه دستورالعمل هایی است؟


استاندارد ایمنی و بهداشتی آرایشگاه ها

این استاندارد که مجموعه ای از الزامات و قوانین تخصصی آرایشگاه های آمریکا را در بردارد و به عنوان ابزاری کارآمد به آرایشگاه ها کمک می نماید که خود را با الزامات بهداشتی و ایمنی روز دنیا منطبق نموده و اطمینان خاطر مشتریان خود را بیش از پیش جلب نمایند. بنابراین آرایشگاه هایی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو مربوط به این زمینه می نمایند مشتریان بیشتری را به دلیل کیفیت استاندارد کاری و محیطی می توانند به خود جلب نمایند.


همچنین ترکیب این استاندارد با استاندارد مدیریت کیفیت خدمات یعنی ایزو9001  ، تضمین قابل قبولی را در سطح بین المللی برای آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشی شما ایجاد نموده و همواره وضعیت عملکردی، بهداشتی و ایمنی آرایشگاه شما را بهبود داده که نهایتا به سوددهی بیشتر منجر خواهد شد. 


با پیاده سازی این استاندارد به صورت تلفیقی با سری های ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ایزو 18001 ) کلیه عوامل بیماری زا را در محدوده آرایشگاه ها شناسایی، ارزیابی و دسته بندی شده و با ایجاد یک مکانیزم کنترلی مناسب، از رشد و نمو هرگونه بیماری در محل کار جلوگیری بعمل می آورد.


شرایط اخذ ایزو آرایشگاه ها

نکته ای که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند این است که به منظور شروع به فعالیت در زمینه های آرایشی بهداشتی نیاز به مدارک معتبر جهت تاسیس سالن می باشد.بنابراین جواز تاسیس مهم ترین رکن برای اطمینان مشتری از سالن آرایشی شما می باشد.اخذ کارت بهداشت نیز از دیگر نکاتی است که برای اخذ ایزو بدان نیاز می باشد.


به زبان ساده جهت اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگاه شما ملزم به رعایت موارد زیر می باشید:

• اهداف و سیاست های سازمان را با تجزیه و تحلیل واقعیات درون و برون سازمانی، بخصوص وضعیت بازارهای هدف، تعیین و شفاف نمایید.

• فرآیندهای موثر سازمان بر تامین نیازمندی ها و انتظارات مشتریان را شناسایی نمایید و توالی و تعامل این فرآیند ها را تعیین کنید.

• نحوه انجام و مدیریت بر این فرایندها را براساس الزامات استاندارد تعیین و بصورت یک سیستم مستند نمایید.

• سیستم مستند شده را اجرا کنید :این سیستم  شامل پایش ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل عملکرد فرآیندها و میزان دستیابی به  اهداف از قبل تعیین شده می باشد.

• اقدامات لازم را برای دستیابی به اهداف و اصلاح مشکلات مشاهده شده برنامه ریزی و اجرا کنید .


سایر گواهینامه های مرتبط با آرایشگاه ها

با رعایت الزامات مرتبط با گواهینامه ایزو مدیریت کیفیت ، آرایشگاران می توانند اقدام به اخذ ایزو 9001 نمایند که در کنار آن در صورت رعایت قوانین استانداردهای رضایت مندی مشتری ، می توانند موفق به اخذ گواهینامه ایزو 10002 شده و کسب و کار خود را رونق ببخشند. با در اختیار داشتن گواهینامه های ذکر شده ، توانایی شما در دید مشتریان قرار خواهد گرفت و به واسطه رعایت الزامات ، مشتریان می توانند با اطمینان خاطر خدمات مورد نشر خود را در آرایشگاه شما انجام دهند. در حقیقت مسیر حرفه ای شدن در این زمینه به اخذ گواهینامه ایمنی و بهداشتی آرایشگری متصل می باشد.


از مهم ترین مزایای اخذ گواهینامه ایزو و صدور آن برای آرایشگاه ها که یک سیستم یکپارچه می باشد ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

✔ افزایش سطح رضایت مشتریان ،

✔ کاهش خدمات نامنطبق با سلیقه مشتری ،

✔ کاهش میزان شکایات مشتری ،

✔ افزایش سطح کیفیت خدمات آرایشگاه ،

✔ اداره آسان تر آرایشگاه ،

✔ گسترش بازارها و افزایش تعداد مشتریان سازمان ها ،

✔ ایجاد اطمینان در مشتریان ،

✔ کسب برتری فزاینده نسبت به رقبا


ممیزی و ثبت و اخذ گواهینامه ایزو بین المللی برای سیستم مدیریت سازمان توسط QAL به شما کمک می کند از اجرای اثر بخش این سیستم اطمینان یابید ، همینطور این اطمینان را در مشتریان و سایر طرف های زینفع ایجاد کنید که سیستم مدیریت کیفیت شما برای تامین نیازمندی ها و انتظارات آنها استقرار یافته و به طور اثر بخشی در حال اجراست . با در اختیار داشتن این گواهینامه ها شما می توانید نسبت به سایر رقبای خود برتری را به صورت ملموس احساس نمایید و در حوزه کاری خود پیشرفت داشته باشید.


در پایان چنانچه قصد اخذ ایزو آرایشگری برای کسب و کار خود را دارید ، می توانید جهت مشاوره و یا اخذ گواهینامه ایزو با کارشناسان ما در شرکت QAL در ارتباط باشید تا با این کار پیشرفت کاری خود را شاهد باشید.


گواهینامه ایزو 27001

ISO / IEC 27001 به طور رسمی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد که مجموعه ای از فعالیت های مربوط به مدیریت خطرات احتمالی اطلاعات (به نام خطرات امنیت اطلاعات در استاندارد) را مشخص می کند. ISMS یک چارچوب مدیریتی جامع است که از طریق آن سازمان شناسایی، تحلیل خطرات و ریسک های اطلاعاتی خود را شناسایی می نماید.اخذ گواهینامه ایزو ISMS تضمین می کند که

گواهینامه ایزو 16949

صنعت خودرو نمونه ای از صنایعی است که مجموعه ای از ویژگی ها مانند محصولات پیچیده، اهمیت بالای کیفی، الزامات ایمنی، بازار گسترده فروش، ضریب اشتغال زایی قابل توجه وغیره را دارا میباشد. با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها ،سیتم مدیریت کیفی که برای یک مجموعه تولید کننده خودرو و یا قطعات آن گزینش میگردد، باید حائز شرایط و الزاماتی باشد که توانای پاسخگویی به تمامی موارد فوق را دارا باشد.

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

اخذ ایزو 15189

هدف از تدوین ایزو15189، تعیین الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت در آزمایشگاه های پزشکی می باشد.ایزو 15189 توسط آزمایشگاه های پزشکی برای ایجاد و تکوین سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی صلاحیت خود کاربرد دارد.

اخذ ایزو 26000

یکپارچه سازی، پیاده سازی و ارتقاء رفتار مسئولیت اجتماعی در سراسر سازمان و از طریق سیاست ها و شیوه های آن، در گستره نفوذ آن .

اخذ گواهینامه HSE

HSE مخفف عبارت Health Safety Environment می باشد که به فارسی به معنای بهداشت ، ایمنی و محیط زیست است. گواهینامه ایزو HSE اصولی را تعریف می کند که با انجام و اجرای آن ها، فعالیت سازمان ها در سراسر جهان با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشت و ایمنی و زیست محیط انجام می پذیرد. اخذ گواهینامه ایزو HSE ، نظامی برای مدیریت ساختار سازمانی، سیاست، قوانین و مقررات و نهایتا رویه هایی برای تغییر عملکرد سلامت، ایمنی و کاهش یا رفع خطرات برای دستیابی به سیاست های هدف سازمان است.