جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟


جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعيت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگري قبلي

2- نتايج ممیزی ها (داخلي ، خارجي ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه های ایزو

 3- نتايج شكايات و نظرات طرفهای ذینفع

 4- وضعيت اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه

 5- وضعيت عملكرد فعاليت ها و فرايندها و انطباق محصول

 6- پيشنهادات مربوط به بهبود و تغييرات سيستم ارائه شده از سوي مدیران و كاركنان

 7- تغييراتي كه مي تواند بر سيستم مديريت یکپارچه تاثير گذار باشد

 8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندیهای قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسکهای ایمنی و بهداشتی ) اين گزارشات برحسب مورد بصورت تحليلي و يا آماري خواهند بود

 9- گزارش بازنگري خط مشي و اهداف سيستم

10- گزارش پايش سيستم

11- گزارش پايش برنامه‌هاي مديريت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازماني 

13- نظرات مشاوران و گروهها علاقمند در صورت نياز

14 - تجزيه و تحليل حوادث 

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1-       راهكارهايي براي بهبود عملكرد فعاليت ها و فرايندها

2-       روش هايي براي بهبود اثربخشی سيستم مديريت یکپارچه

3-       راهكارهايي براي بهبود كيفيت ارائه محصول

4-       تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5-       برآوردنياز و چگونگي تامين منابع برای تامين نيازهاي اجرای سيستم مديريت یکپارچه

 تفاوت بین ایزو 9000 و ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9000 جزء خانواده استاندارد است و یک سیستم مدیریت کیفیت را توصیف می کند و ایزو 9001 نیز حاوی الزامات سیستم مدیریت کیفیت می باشد. عموما شرکت ها برای اخذ ISO 9001 اقدام می کنند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.
ادامه مطلب

 گواهینامه های ایزو پرکاربرد

با وجود مشاغل و حرفه های مختلفی که امروزه در سطح جهانی وجود دارد می بایست برای هریک از آن ها استاندارد هایی واحد و جهانی معرفی شود.به همین دلیل گواهینامه ایزو انواع مختلفی دارد که هرکدام برای کابردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در این میان تعدادی از آن ها کاربرد بیشتری دارند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو IWA1:2005

IWA1:2005 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.
ادامه مطلب

 اخذ گواهینامه HSE

استاندارد ایزو HSE اصولی را تعریف می کند که با انجام و اجرای آنها، فعالیت سازمانها در سراسر جهان با توجه به رعایت دستورالعملهای بهداشت و ایمنی و زیست محیط انجام میپذیرد. سیستم انحصاری HSE نظامی برای مدیریت ساختار سازمانی
ادامه مطلب

 ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.
ادامه مطلب