اخذ ایزو 10004

ISO 10004 رضایت مشتری - نظارت و اندازه گیری

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد
ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.

مفهوم رضایت مشتری:

رضایت مشتری توسط شکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول ایجاد می شود  و برای رسیدن به رضایت مشتری، ابتدا باید سازمان انتظارات مشتری را درک کند.
این انتظارات ممکن است صریح باشد یا به طور کامل بیان نشده باشد


سازمان برای براوردن رضایت مشتری باید اهداف زیر را دنبال کند:

• شناسایی انتظارات مشتری؛
• جمع آوری اطلاعات رضایت مشتری
• تجزیه و تحلیل داده های رضایت مشتری؛
• ارائه بازخورد برای بهبود رضایت مشتری؛
• نظارت بر رضایت مشتری 

مزایای ایزو 10004:

• کسب اطلاعات در مورد انتظارات جدید مشتری
• تبدیل شکایات به رضایت شاکی و سازمان
• شناسایی روند و در نتیجه از بین بردن علل شکایت
• رویکرد مشتری مداری متمرکز برای حل شکایات
• تشویق پرسنل به بهبود مهارت های خود در کار با مشتریان
• مبنایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر روند رسیدگی به شکایات

ایزو 10004 مربوط به هر سازمانی است که مایل ارائه خدمات فراتر از انتظارات مشتری است و یک الزام اساسی برای کسب و کارهای مختلف  چه در بخش خصوصی، چه در بخش عمومی می باشد.

 اصطلاحات مربوط به گواهینامه ایزو

اخذ ایزو و استانداردهای بین المللی دارای اصطلاحات بخصوصی است که دانستن آنها می تواند مفید باشد.دانستن مفهوم اصطلاحاتی مانند مشاور ایزو ، ممیزی و .. می تواند در مراحل اخذ ایزو کمک کننده باشد.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 وظايف و تعهدات مشاور ایزو

یک شرکت مشاور ایزو که قرار است برای سازمان ها گواهینامه ایزو صادر کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد دارای وظایف مشخصی است.انجام صحیح این وظایف نیاز به همکاری متقابل از طرف سازمان متقاضی گواهینامه ایزو دارد.
ادامه مطلب

 تفاوت بین ایزو 9000 و ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9000 جزء خانواده استاندارد است و یک سیستم مدیریت کیفیت را توصیف می کند و ایزو 9001 نیز حاوی الزامات سیستم مدیریت کیفیت می باشد. عموما شرکت ها برای اخذ ISO 9001 اقدام می کنند.
ادامه مطلب

 هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش
ادامه مطلب