خدمات ممیزی


ممیزی ایزو به معنی چک کردن است جهت حصول اطمینان از این که آنچه در سازمان ممیزی میشود با آنچه انجام شده است مطابقت دارد .

در طی یک ممیزی ایزو شما:

 -    تأیید کنید که سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO مرتبط است
 -    چک کنید تا اطمینان حاصل شود که اقدامات انجام شده در جهت اهداف کیفیت سازمان هستند یا خیر ؟
-     بررسی کنید که هر گونه مشکلی در سیستم مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است

ممیزی ایزو یعنی :

یک بازرسی سیستماتیک و مستقل برای تعیین اینکه آیا فعالیت های سیستم کیفیت سازمان و نتایج مربوطه آن مطابق با اقدامات برنامه ریزی شده است ؟ و این که آیا این توافقات به طور مؤثر اجرا می شوند و برای رسیدن به اهداف مناسب هستند یا خیر


سه نوع اصلی از ممیزی ایزو وجود دارد:

1-   ممیزی داخلی : در داخل یک سازمان برای اندازه گیری نقاط قوت و ضعف خود در برابر روش ها یا روش های خود و / یا در برابر استانداردهای خارجی که توسط (داوطلبانه) یا اعمال شده بر (اجباری) سازمان تعیین می شود انجام می شود.

ممیزی داخلی یک حسابرسی داخلی است که توسط ممیزان سازمان مورد بازرسی قرار می گیرند اما هیچ منافعی در نتایج ممیزی داخلی وجود ندارد.


2-   ممیزی دوم شخص : یک ممیزی خارجی است که توسط یک مشتری یا یک سازمان قراردادی از طرف مشتری انجام می شود.

ممیزی های دوم شخص تحت شرایط قوانین قرارداد قرار می گیرند،

ممیزی های دوم شخص گرایش بیشتری نسبت به ممیزی های اول شخص دارند، زیرا نتایج حسابرسی می تواند بر تصمیم های خرید مشتری تأثیر بگذارد.


3-      ممیزی شخص ثالث : توسط یک سازمان ممیزی کننده مستقل از روابط مشتری و تامین کننده انجام می شود و از هر گونه تضاد منافع آزاد است. استقلال سازمان ممیزی کننده یک جزء کلیدی از ممیزی شخص ثالث است. ممیزی های شخص ثالث در صورتیکه بدون عدم انطباق طی شود منجر به ثبت و صدور گواهینامه ایزو مربوطه خواهد شد .

برخی از مقالات

 گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10002:2014

استاندارد ISO 10002 مناسب هر سازمانی است که می خواهد فراتر از انتظارات مشتری باشد و این موضوع یکی از الزامات اساسی برای هر تجارتی است.
ادامه مطلب

 هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
ادامه مطلب

 گواهینامه ارگانیک

کارشناسان معتقدند استفاده از محصولات ارگانيک هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت تأثير بسيار زيادي بر افزايش سلامت دارد. اما دقيقا منظور ما از توليد ارگانيک چيست؟ همان طور که اشاره شد غذاي ارگانيک يا طبيعي بدون دخالت آفت کش ها و کودهاي شيميايي توليد مي شود. در واقع اين روش شيوه اي از کشاورزي است که طي آن در هيچ يک از مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوري و بسته بندي محصولات کشاورزي از کود شيميايي استفاده نمي شود.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.
ادامه مطلب