ایزو 3834 استاندارد اجباری جوش

مشاوره اخذ ایزو 3834

 ISO 3834  با الزامات کیفیت در جوشکاری برابری می کند ( هم راستا هستند ) و برای شناسایی کنترل ها و روش های لازم آماده شده است.گواهینامه ایزو 3834  استاندارد سیستم کیفیت نیست بلکه جایگزین ایزو 9001 است.
 ISO 3834 برای جوشکاری ذوب فلزات مورد استفاده قرار می گیرد و اصول آن و بسیاری از الزامات دقیق آن نیز برای سایر فرایندهای مرتبط با جوش و جوشکاری مرتبط است
یکی از اهداف اخذ گواهینامه ISO 3834 تعریف الزامات در زمینه جوشکاری است تا طرفین قرارداد یا تنظیم کننده ها به صورت مستقل مجبور به انجام این کار نباشند .  
استاندارد 3834 الزامات کیفیت برای جوش ، کارگاه ها و زیرسازی ها را تحت الشعاع قرار میدهد.گواهینامه ایزو 3834 زمانی ارائه می شود که که توانایی سازنده برای تولید ساخت و ساز جوش مطابق با معیارهای مشخص شده مورد نیاز، مناسب باشد ، همچنین می تواند به عنوان مبنایی برای ارزیابی کیفیت جوشکاری سازنده استفاده شود.
خواص محصولات جوشکاری را نمی توان با آزمایش به تنهایی تایید کرد
اطمینان از کیفیت محصول نهایی با کنترل روند تولید به دست می آید. اگر فرآیندهای تولید جوشکاری مطابق با الزامات ایزو 3834 کنترل شود مشخص می شود که کیفیت جوش در محصول نهایی معیارهای مشخص شده را برآورده می کند یا خیر.

گواهینامه های مرتبط با ایزو 3834:

ISO 3834-1:2005حد مطلوب کیفیت برای جوشکاری ذوبی مواد فلزی .

ISO 3834-1:2005 معیاری باری است که سطح مورد اطمینان برای الزامات کیفیت جوشکاری ذوبی مواد فلزی را بررسی می کند.

ISO 14554-2:2013 مربوط به کیفیت لازم برای جوشکاری مقاومتی مواد فلزی است.
ISO 14554-2:2013  الزاماتی برای نمایش توانا بودن یک تولید کننده یا یک زیر پیمانکار برای تولید است.

ISO/TR 3834-6:2007 کیفیت مطلوب و لازم برای جوشکاری ذوبی مواد فلزی

ISO / TR 3834-6:2007  دستورالعمل ها و نیاز هایی می باشد که برای عملیاتی کردن الزامات داده شده در بخش های دیگر از  ISO 3834را خواهد داد

موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد.

گواهینامه OHSAS 18001

استاندارد 18001 استانداردي است كه ما را ملزم به رعايت نكات ايمني و بهداشتي مي نمايد. آمادگي جسماني كاركنان، رعايت نكات ايمني و تجهيزات ايمني در محيط كار، آمادگي در شرايط اضطراري از قبيل سيل و زلزله و بررسي ميزان و شدت و احتمال خطرات، مي كند. براي كاهش خطرات و افزايش آگاهي كاركنان نسبت به نحوه شناسايي خطرات و محاسبه ريسك آنها دستورالعمل هايي تدوين مي گردد. رعايت استانداردهاي ايمني حافظ جان كاركنان، سلامتي آنان و حفظ اموال و دارايي هاي يك سازمان است و رعايت اين استاندارد در ايجاد يك سازمان امن و عاري از خطر، ما را ياري مي كند.سري ارزيابي ايمني بهداشت شغلي استانداردي قابل مميزي و اخذ گواهينامه مي باشد،در پاسخ به نياز سازمانها به يك استاندارد سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي كه بوسيله آن بتوانند سيستم مديريت خود را در زمينه هاي بهداشتي وايمني ارزيابي نمايند، تدوين شده است.

گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.

گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.

گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.

اخذ ایزو 10002

نارضایتی مشتری می تواند منجر به صدمه به تجارت ها و سازمان ها شود. مدیر باهوش راه هایی برای متفاوت کردن خود از رقبا، تعریف استاندارد خدمات مشتری و ارایه یک سیستم رسیدگی به شکایات مستمر برای مشتریان خود پیدا خواهد کرد.مدیریت شکایت چالش بر انگیز است زیرا همیشه یک راه حل ثابت وجود ندارد. موفقیت در این امر به نحوه شناخت شما از شکایت، نوع رسیدگی به آن و میزان رضایت مشتری از راه حل ارائه شده بستگی دارد. اخذ گواهینامه ایزو 10002 به سازمان ها در شناسایی، مدیریت و شناخت شکایات مشتری ها کمک می کند.