شرایط اخذ ایزو برای شرکتها

نیازی به شرایط خاصی برای اخذ گواهینامه ایزو نمیباشد.هرشرکتی دارای دفترمرکزی ویا ودرحال کار میتواند گواهینامه ایزو دریافت نماید.تعداد پرسنل ، حجم سازمان ، تعداد فرآیندهای اجرایی ، نقش بسزایی درراستای پیاده سازی ایزو  و درنهایت اخذ گواهینامه ایزو دارند.


از شرایط اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

·        تعداد نفرات شاغل

·        تعدادفرآیندهای درحال اجرا

·        اهتمام مدیریت سازمان برای پیاده سازی ایزو

·        گواهینامه های ایزو اخذ شده


بسیاری از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو درجستجوهای گوگل ، شرایط اخذ ایزو برای شرکتها را جستجو می نمایند چون فکرمیکنند  اخذ ایزو برای شرکت  دارای شرایط خاص وپیچیده ای میباشد.البته نمیتوان گفت شرایط اخذ ایزو برای شرکتها اصلا وجودندارد.بلکه سطح پیاده سازی استانداردها ، برای اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها ،تاثیر بسزایی دارد.

برای مراجع معتبر صدور گواهی ایزو ، فقط مستندات کفایت نمیکند ،بلکه این مراجع خواهان پیاده سازی استاندادرها درشرکت شما هستند تا از صحت نحوه پیاده سازی ایزو ،اجرای فرآیندها و چگونگی اجرای آن در سازمان  که آیا در کیفیت نهایی خدمات و محصول شما تاثیری داشته است یاخیر مطمئن شوند.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها ، مسلما بدون داشتن دانش لازم پیاده سازی ، برای شما فراهم نخواهد شد و نمیتوانید به هدف نهایی خود برسید ،البته اگر بخواهید پیاده سازی ایزو را بصورت واقعی و هدفمند درشرکت خود داشته باشید و بتوانید به اخذ گواهینامه ایزو معتبر بین المللی دست پیداکنید.

شرکت QAL یکی از معتبرترین مراجع صدور گواهینامه ایزو در خدمت شما است.

مراحل اخذ ایزو

اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.

گواهینامه ایزو 27001

ISO / IEC 27001 به طور رسمی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد که مجموعه ای از فعالیت های مربوط به مدیریت خطرات احتمالی اطلاعات (به نام خطرات امنیت اطلاعات در استاندارد) را مشخص می کند. ISMS یک چارچوب مدیریتی جامع است که از طریق آن سازمان شناسایی، تحلیل خطرات و ریسک های اطلاعاتی خود را شناسایی می نماید.اخذ گواهینامه ایزو ISMS تضمین می کند که

گواهینامه های ایزو پرکاربرد

با وجود مشاغل و حرفه های مختلفی که امروزه در سطح جهانی وجود دارد می بایست برای هریک از آن ها استاندارد هایی واحد و جهانی معرفی شود.به همین دلیل گواهینامه ایزو انواع مختلفی دارد که هرکدام برای کابردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در این میان تعدادی از آن ها کاربرد بیشتری دارند.

گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

امروزه بسیاری از بانوان اقدام به یادگیری آرایشگری و مشاغل مرتبط با این زمینه می نمایند.این افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری نیاز به انجام پروسه های مهمی را دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگری می باشد.اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می توانند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد.

ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد

گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.