ISO TS 29001

استاندارد مفاهیم و الزامات حوزه نفت و گاز

ISO / TS 29001 الزاماتی را در حوزه سیستم مدیریت کیفیت برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند. در ادامه توضیحاتی در خصوص اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001 ارائه خواهیم داد.


ISO/TS 29001 چیست؟

ایزو 29001 به طور مستقیم در نتیجه همکاری بین سازمان بین المللی صدور گواهینامه ایزو و صنعت نفت و گاز (به رهبری موسسه نفت آمریکا API) به طور خاص بر روی زنجیره تامین نفت و گاز تمرکز دارد. برای اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001 باید به نکته دقت کرد که این استاندارد براساس ایزو 9001 طراحی شده است و شامل الزاماتی که تاکید بر پیشگیری از نقص و کاهش تغییرات و ضایعات از ارائه دهندگان خدمات دارد، می باشد.


این الزامات به طور جداگانه توسعه یافته اند تا از نتیجه اجرای آنها در سازمان اطمینان حاصل شود. آنها همچنین از تطابق جهانی و تضمین کیفیت در عرضه کالاها و خدمات ارائه دهندگان پیروی کرده اند که اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شکست کالا یا خدمات تأثیرات جدی برای شرکت ها و صنایع داشته باشد. این استاندارد برای همه سازمان هایی است که در زنجیره تامین صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند و صدور گواهینامه ISO / TS 29001 استانداردها و بهبود خدمات سازمان در بخش های مختلف را تضمین می کند.


مزایای اخذ ایزو TS 29001 چیست؟

✔ بدست آوردن مجوز کسب و کار خود با اخذ ایزو، برای افزایش قرارداد و چشم اندازهای موفق

✔ پایبندی به تعهدات سازمان به بهترین شیوه به ذینفعان و مشتریان

✔ بهبود ریسک و افزایش کارایی با اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001

✔ ساده نمودن مراحل خدمات و رسیدن به کیفیت بهتر و کاهش ضایعات

✔ ارتباط بهتر و ارزیابی منظم منجر به بهبود مستمر می شود.


سازمان هایی که در زنجیره تامین نفت و گاز فعالیت می کنند، نیاز به اخذ گواهینامه ایزو سیستم مدیریت کیفیت ISO / TS 29001 دارند. در صنعت تایید کیفیت محصولات و خدمات شما از طریق صدور و اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001، نشان دهنده تعهد شما به کیفیت کارتان به مشتریان و سهامداران است. استاندارد ISO / TS 29001 بر اساس سیستم استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 شناخته شده بین المللی است. استاندارد ISO / TS 29001 به عنوان یک نتیجه مستقیم از مشارکت بین ISO و صنعت نفت و گاز بین المللی است.

اخذ گواهینامه ایزو TS 29001


پیاده سازی ISO / TS 29001 با SGS تعهد سازمان شما نسبت به کیفیت را نشان می دهد. این سیستم فرآیندهای شما را پوشش می دهد و نشان می دهد که شما به پرسنل و مردم خود اهمیت می دهید. صدور گواهینامه ISO / TS 29001 می تواند به موازات صدور گواهینامه ISO 9001 به سازمان شما اعطا شود.


در حال حاضر نیاز به کیفیت در هر کسب و کار در سراسر جهان وجود دارد. اگر فعالیت و کسب و کار شما مرتبط با طراحی ، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات نفت، گاز و پتروشیمی و گاز طبیعی می باشد، اخذ گواهینامه ایزو ISO 29001 استاندارد های کیفیت الزامات مورد نیاز شرکت شما را معین و مشخص می کند.


مزیت اصلی اخذ ایزو در کسب و کار شما، تغییر در سطوح کارایی و بهره وری شما خواهد بود. این استاندارد افزایش قابل توجهی در سطح کیفیت خواهد داشت. سیستم مدیریت نفت و گاز گواهینامه ای است که سطح کارآیی و بهره وری جدیدی را در کسب و کار شما به ویژه در مدیریت زنجیره تامین آن به ارمغان می آورد. مشخصات بسیاری وجود دارد که باید به عنوان بخشی از استاندارد ISO دنبال شود و این مراحل تعریف شده برای تحویل کیفیت است. اخذ گواهینامه ایزو ISO 29001 به معنی کیفیت عرضه خوب و سرویس مطمئن برای ارائه دهندگان است.


دیگر مزایای اخذ گواهینامه ایزو 29001

سیستم مدیریت نفت و گاز دارای مزایایی فراوان و خیلی بیشتر از چیزی است که به نظر می آید.


شما با اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001 قادر خواهید بود به قرارداد های بین المللی که در حال ارائه هستند دسترسی داشته باشید.

• بازاریابی کسب و کار شما بسیار آسان می شود و می توانید معاملات بهتری انجام دهید .

• این امر برای شما آسان تر می شود تا مجوز بیشتری برای افزایش تعداد قرارداد ها و چشم انداز برای فروش کسب کنید .

• هر ذینفع شرکت باید بداند که شرکتشان به سوی مسیر درست هدایت می شود.

• با چنین استاندارد کیفیتی ، تعهد خود به انجام کار با کیفیت را نشان می دهید.

• شما قادر به کاهش هزینه ها و افزایش کارایی در سیستم می باشید. این به معنای بهبود کیفیت تولید و کاهش خسارات است.

• ارزیابی سیستم با اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001 به شما کمک می کند تا خطرات و تهدیدات در شرکت را درک کنید.

• شما می توانید بدانید که چه چیزی در کسب و کار شما اشتباه است و چگونه باید آن را تعمیر کنید.


گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.

HSE-MS ایمنی و بهداشت شغلی

HSE-MSبیان کننده دو استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001 و سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 می باشد.در زمینه بهداشت شغلی ، ایمنی و محیط زیست ، از دهه های قبل ، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در صنایع نفت، اقدام به تدوین استاندارد های کاربردی نمودند

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

شرایط تعلیق و ابطال گواهینامه ایزو

تعلیق گواهینامه ایزو ، ابطال گواهینامه و یا کاهش دامنه گواهینامه باید یک خط مشی و رویه ای برای تعلیق و ابطال و کاهش دامنه گواهینامه های ایزو و استانداردها وجود داشته باشد. سازمان گواهی کننده باید در موارد زیر گواهینامه را تعلیق کند:

گواهینامه ایزو 27001

ISO / IEC 27001 به طور رسمی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد که مجموعه ای از فعالیت های مربوط به مدیریت خطرات احتمالی اطلاعات (به نام خطرات امنیت اطلاعات در استاندارد) را مشخص می کند. ISMS یک چارچوب مدیریتی جامع است که از طریق آن سازمان شناسایی، تحلیل خطرات و ریسک های اطلاعاتی خود را شناسایی می نماید.اخذ گواهینامه ایزو ISMS تضمین می کند که

مراحل اخذ ایزو

اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.