چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.در اصل می توان گفت اصلی ترین دلیل برای اخذ ایزو 9001 افزایش کیفی و ثبات در سازمان یا شرکت می باشد که این موضوع رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت و نتیجه آن پیشرفت سازمان می باشد.


با فرآیندهای تعریف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسایی نقاط ضعف در کسب و کار جدید خواهید بود و بر این اساس می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. اخذ گواهینامه ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:


عدم پیگیری امور مالی شما:

اگر به کسب و کارهایی که شکست می خورند نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها بدهی های بیشماری را متحمل شده اند و قادر به مدیریت امور نقدی خود نیستند. مدیریت پول نقد در کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. اخذ گواهینامه ایزو 9001 با اصل تمرکز مشتری مداری، شما را قادر می سازد که به مشتری نزدیک شوید و انتظارات آن ها باید بدان معنی باشد که پرداخت ها در زمان مشخص انجام می شوند و درخواست ها با تأخیر پرداخت کاهش می یابد.


با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید به راحتی نقاط ضعف و قوت کار خود را پیدا کرده و بر اساس اطلاع از آن ها برنامه ریزی منظمی را جهت پیشرفت سازمان تهیه نمایید.


عدم ذخایر سرمایه:

برای افزایش غیر منتظره هزینه ها مانند آب و برق، مواد و... آماده باشید.اطمینان حاصل کنید که پول نقد به اندازه کافی ذخیره می شود تا به شما در زمان های سخت کمک کند.با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توان تاکید زیادی بر مدیریت منابع و حمایت از فرایندهای شرکت داشت. برنامه ریزی و مدیریت منابع باعث می شود شرکت شما در رسیدن به اهداف موفق باشد.


اجرا ضعیف:

خدمات ضعیف به مشتری و ناکارآمدی کارکنان سبب کاهش سرعت کسب و کار شما می شود.اطمینان حاصل کنید که کارکنان مشغول به کار کلیه اموری که برای رضایت مشتری نیاز است را رعایت می کنند.سیستم ها و فرآیندهایی را برای انجام وظایف باید توسعه دهید و کنترل های داخلی را برای نظارت بر آنها ایجاد کنید.الزامات اصلی گواهینامه ایزو ISO 9001 برای برآوردن انتظارات مشتری و مدیریت رضایت مشتریان است.ممیزی منظم فرآیندهای داخلی و اندازه گیری رضایت مشتریان اطمینان حاصل می کند که تمرکز شما روی مشتریان حفظ می شود. بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب حصول نتایج رضایت بخش برای مشتریان نیز خواهد شد.

اخذ گواهینامه ایزو


طرح کسب و کار نا مناسب:

طرح های مناسب کسب و کار شما را مجبور به فکر کردن درباره آینده و چالش ها می کند.همچنین شما را مجبور می کند تا نیازهای مالی خود، برنامه های بازاریابی و مدیریت، رقابت و استراتژی کلی خود را در نظر بگیرید.داشتن یک طرح یا برنامه خیلی مهم است، اما مهم تر از آن این است که این طرح در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار کند و همه عوامل نقش خود را بدانند و برای انجام این کار آموزش دیده اند. اخذ گواهینامه ایزو سبب توجه بیشتر به این امر می شود .بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب بهبود کسب و کار شما در اینده نزدیک خواهد شد.


عدم تغییر با زمان:

توانایی تشخیص فرصت ها و انعطاف پذیری برای انطباق برای زنده ماندن و شکوفایی حیاتی است. یاد بگیرید چگونه چند کار متعدد را انجام دهید، به طور خلاقانه پاسخ دهید و زمینه های جدیدی از تخصص را بسازید. تمرکز بر روی مشتریان و نیاز به بهبود مستمر به تغییرات سازمان در بازار کسب و کار تمرکز دارد. سیستم گواهینامه ایزو 9001 اجرای تغییرات توافق شده به شیوه ای ساختاری در سازمان شما را تضمین می نماید.


بازاریابی نا کارآمد:

تبلیغات کسب و کار هر سازمانی از طریق بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل، جستجوی محلی بسیار پر هزینه می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید موفقیت های خود را ارتقا داده و در نتیجه بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید.


بازار رقابتی:

وفاداری مشتریان بخودی خود اتفاق نمی افتد بلکه باید آن را بدست آورد. هر سازمانی بایستی رقبای خود را تحلیل کرده و همیشه یک قدم جلوتر از آنها بماند. اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید، رقبای شما با آنها وارد مذاکره می شوند. سنجش میزان رضایت مشتریان بخش مهمی از استاندارد ایزو 9001 است، بنابراین با اخذ گواهینامه ایزو 9001 به شناسایی روند حفظ و تکرار خرید خود بپردازید و در نتیجه به شاخص رضایت مشتریان خود دست یابید.ورود به بازارهای جدید و رقابت با دیگر سازمان ها همواره گامی برای پیشرفت سازمان ها می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 شما می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و با دیگر سازمان ها رقابت مناسبی داشته باشید.


عدم اعتماد مشتری:

امروزه اخذ ایزو به عنوان یکی از اصلی ترین نکات در جذب مشتریان می باشد. با رعایت استانداردهای لازم برای اخذ گواهینامه ایزو ، می توانید سیستم کیفی کسب و کار خود را تا چندین برابر بهبود بخشیده که در این صورت بهره مندی به نیاز های مشتریان به طور کامل صورت خواهد گرفت و نتیجه آن کسب رضایت مشتری و افزایش وفاداری آن ها به سازمان شما می شود.


شرکت QAL، با سال ها سابقه در صدور انواع گواهینامه ایزو آماده است تا به اعتبار و بهره وری کسب کار شما بیافزاید.


 اخذ گواهینامه ایزو 17025

ISO / IEC 17025، الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه است .نسخه جدید استاندارد 17025 توسط ایزو و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در سال 2017 برای به روزرسانی محتویات آن و ارائه خدمات بهتر آزمایشگاه هایی که از آن استفاده می کنند، منتشر شد.
ادامه مطلب

 گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10002

نارضایتی مشتری می تواند منجر به صدمه به تجارت ها و سازمان ها شود. مدیر باهوش راه هایی برای متفاوت کردن خود از رقبا، تعریف استاندارد خدمات مشتری و ارایه یک سیستم رسیدگی به شکایات مستمر برای مشتریان خود پیدا خواهد کرد.مدیریت شکایت چالش بر انگیز است زیرا همیشه یک راه حل ثابت وجود ندارد. موفقیت در این امر به نحوه شناخت شما از شکایت، نوع رسیدگی به آن و میزان رضایت مشتری از راه حل ارائه شده بستگی دارد. اخذ گواهینامه ایزو 10002 به سازمان ها در شناسایی، مدیریت و شناخت شکایات مشتری ها کمک می کند.
ادامه مطلب

 اخذ گواهینامه HSE

HSE مخفف عبارت Health Safety Environment می باشد که به فارسی به معنای بهداشت ، ایمنی و محیط زیست است.استاندارد ایزو HSE اصولی را تعریف می کند که با انجام و اجرای آن ها، فعالیت سازمان ها در سراسر جهان با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشت و ایمنی و زیست محیط انجام می پذیرد. اخذ گواهینامه HSE ، نظامی برای مدیریت ساختار سازمانی، سیاست، قوانین و مقررات و نهایتا رویه هایی برای تغییر عملکرد سلامت، ایمنی و کاهش یا رفع خطرات برای دستیابی به سیاست های هدف سازمان است.
ادامه مطلب