جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی می شود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحد ها باشد.قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگری قبلی

2- نتایج ممیزی ها (داخلی ، خارجی ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

3- نتایج شكایات و نظرات طرف های ذینفع

4- وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

5- وضعیت عملكرد فعالیت ها و فرایند ها و انطباق محصول

6- پیشنهادات مربوط به بهبود و تغییرات سیستم ارائه شده از سوی مدیران و كاركنان

7- تغییراتی كه می تواند بر سیستم مدیریت یکپارچه تاثیر گذار باشد

8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندی های قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسک های ایمنی و بهداشتی ) این گزارشات برحسب مورد بصورت تحلیلی و یا آماری خواهند بود

9- گزارش بازنگری خط مشی و اهداف سیستم

10- گزارش پایش سیستم

11- گزارش پایش برنامه های مدیریت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازمانی

13- نظرات مشاوران و گروه ها علاقمند در صورت نیاز

14 - تجزیه و تحلیل حوادث

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- راهكارهایی برای بهبود عملكرد فعالیت ها و فرایندها

2- روش هایی برای بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه

3- راهكارهایی برای بهبود كیفیت ارائه محصول

4- تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5- برآورد نیاز و چگونگی تامین منابع برای تامین نیاز های اجرای سیستم مدیریت یکپارچه


گواهینامه ایزو 16817

استاندارد ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.

نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.

گواهینامه ایزو IWA1

IWA1:2005 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.

گواهینامه ایزو 50001

ایزو 50001 شامل تمام اقداماتی است که دربرگیرنده طرح ریزی،برنامه ریزی،اجرا و کنترل مؤثر با اطمینان از حداقل مصرف انرژی برای انجام فعالیت های سازمان است.همچنین سیستم مدیریت انرژی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مستمر و منظم نسبت به بهبود عملکرد انرژی در قبال الزامات قانونی و سایر قوانین اقدام نمایند. سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001 ، بر مبنای مدل بهبود مستمر

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

مدل تعالی سازمانیEFQM

تعالي سازماني، از جمله مفاهيمي بوده است كه همواره سيستم‌هاي كاري و سازماني به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاريخ به گونه‌اي آن را بيان نموده‌اند. تعالي سازماني را مي‌توان رشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعاد مختلف آن دانست.