جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی می شود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحد ها باشد.قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگری قبلی

2- نتایج ممیزی ها (داخلی ، خارجی ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

3- نتایج شكایات و نظرات طرف های ذینفع

4- وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

5- وضعیت عملكرد فعالیت ها و فرایند ها و انطباق محصول

6- پیشنهادات مربوط به بهبود و تغییرات سیستم ارائه شده از سوی مدیران و كاركنان

7- تغییراتی كه می تواند بر سیستم مدیریت یکپارچه تاثیر گذار باشد

8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندی های قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسک های ایمنی و بهداشتی ) این گزارشات برحسب مورد بصورت تحلیلی و یا آماری خواهند بود

9- گزارش بازنگری خط مشی و اهداف سیستم

10- گزارش پایش سیستم

11- گزارش پایش برنامه های مدیریت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازمانی

13- نظرات مشاوران و گروه ها علاقمند در صورت نیاز

14 - تجزیه و تحلیل حوادث

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- راهكارهایی برای بهبود عملكرد فعالیت ها و فرایندها

2- روش هایی برای بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه

3- راهكارهایی برای بهبود كیفیت ارائه محصول

4- تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5- برآورد نیاز و چگونگی تامین منابع برای تامین نیاز های اجرای سیستم مدیریت یکپارچه


5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند. این کلمات عبارتند از Seiri ،Seiton ،Seiso ،Seiketsu و Shitsuke که همه آن ها با حرف S شروع می شوند و به همین علت با نام 5S معرفی می شود. این نظاام آراستگی هم پا با اخذ گواهینامه ایزو برای محیط های کاری مورد نیاز می باشد.

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.

درباره گواهینامه های ایزو

ایزو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی است که دارای 162 سازمان استاندارد ملی است. دبیرخانه مرکزی این سازمان در ژنو سوئیس می باشد و کشور ایران نیز یکی از اعضای این سازمان می باشد. در حقیقت کلمه ISO مخفف عبارت International Organization for Standardization می باشد که به معنای سازمان بین المللی استاندارد سازی می باشد.اخذ گواهینامه ایزو یکی از

ایزو 3834 استاندارد اجباری جوش

ISO 3834 با الزامات کیفیت در جوشکاری برابری می کند ( هم راستا هستند ) و برای شناسایی کنترل ها و روش های لازم آماده شده است.گواهینامه ایزو 3834 استاندارد سیستم کیفیت نیست بلکه جایگزین ایزو 9001 است.

ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.