شرایط اخذ ایزو برای شرکتها

نیازی به شرایط خاصی برای اخذ گواهینامه ایزو نمیباشد.هرشرکتی دارای دفترمرکزی ویا ودرحال کار میتواند گواهینامه ایزو دریافت نماید.تعداد پرسنل ، حجم سازمان ، تعداد فرآیندهای اجرایی ، نقش بسزایی درراستای پیاده سازی ایزو  و درنهایت اخذ گواهینامه ایزو دارند.


از شرایط اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

·        تعداد نفرات شاغل

·        تعدادفرآیندهای درحال اجرا

·        اهتمام مدیریت سازمان برای پیاده سازی ایزو

·        گواهینامه های ایزو اخذ شده


بسیاری از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو درجستجوهای گوگل ، شرایط اخذ ایزو برای شرکتها را جستجو می نمایند چون فکرمیکنند  اخذ ایزو برای شرکت  دارای شرایط خاص وپیچیده ای میباشد.البته نمیتوان گفت شرایط اخذ ایزو برای شرکتها اصلا وجودندارد.بلکه سطح پیاده سازی استانداردها ، برای اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها ،تاثیر بسزایی دارد.

برای مراجع معتبر صدور گواهی ایزو ، فقط مستندات کفایت نمیکند ،بلکه این مراجع خواهان پیاده سازی استاندادرها درشرکت شما هستند تا از صحت نحوه پیاده سازی ایزو ،اجرای فرآیندها و چگونگی اجرای آن در سازمان  که آیا در کیفیت نهایی خدمات و محصول شما تاثیری داشته است یاخیر مطمئن شوند.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها ، مسلما بدون داشتن دانش لازم پیاده سازی ، برای شما فراهم نخواهد شد و نمیتوانید به هدف نهایی خود برسید ،البته اگر بخواهید پیاده سازی ایزو را بصورت واقعی و هدفمند درشرکت خود داشته باشید و بتوانید به اخذ گواهینامه ایزو معتبر بین المللی دست پیداکنید.

شرکت QAL یکی از معتبرترین مراجع صدور گواهینامه ایزو در خدمت شما است.

گواهینامه ایزو GMP

GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با موادغذایی می باشد. GMP از گواهینامه های مرتبط به سازمان غذا و دارو کشور آمریکا است که به منظور روش های تولید مناسب مورد استفاده قرار می گیرد ، برای صنایعی همچون دارو ، غذا و همچنین آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ایزو GMP کلیه شرکت های تولید کننده موارد ذکر شده را ملزم به رعایت استاندارد های از پیش تعیین شده برای تولید و بسته بندی محصولات و دستگاه ها می نماید.

ایزو 3834 استاندارد اجباری جوش

ISO 3834 با الزامات کیفیت در جوشکاری برابری می کند ( هم راستا هستند ) و برای شناسایی کنترل ها و روش های لازم آماده شده است.گواهینامه ایزو 3834 استاندارد سیستم کیفیت نیست بلکه جایگزین ایزو 9001 است.

گواهینامه های ایزو پرکاربرد

با وجود مشاغل و حرفه های مختلفی که امروزه در سطح جهانی وجود دارد می بایست برای هریک از آن ها استاندارد هایی واحد و جهانی معرفی شود.به همین دلیل گواهینامه ایزو انواع مختلفی دارد که هرکدام برای کابردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در این میان تعدادی از آن ها کاربرد بیشتری دارند.

ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.

اهمیت اخذ انواع ایزو

امروزه اخذ استانداردهای ایزو بسیار حائز اهمیت می باشد تا آنجا که شرط بسیاری از مبادلات بازرگانی در سطح بین المللی می باشند. این سازمان به ترویج بین المللی استانداردهای صنعتی و اقتصادی می پردازد تا تبادلات صنایع و حرفه های مختلف را در یک راستا هماهنگ سازد.

گواهینامه ایزو 50001

ایزو 50001 شامل تمام اقداماتی است که دربرگیرنده طرح ریزی،برنامه ریزی،اجرا و کنترل مؤثر با اطمینان از حداقل مصرف انرژی برای انجام فعالیت های سازمان است.همچنین سیستم مدیریت انرژی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مستمر و منظم نسبت به بهبود عملکرد انرژی در قبال الزامات قانونی و سایر قوانین اقدام نمایند. سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001 ، بر مبنای مدل بهبود مستمر