گواهینامه ایزو IWA1

استاندارد ایزو IWA 1 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.


استاندارد ایزو IWA 1 چیست؟

سیستم مدیریت کیفیت IWA 1 دستورالعمل هایی برای بهبود فرآیند در سازمان های خدمات درمانی ارائه میکند، این دستورالعمل ها فراتر از الزامات مندرج در استاندارد ایزو 9001 هستند تا اثربخشی و کارایی سیستم مدیریت کیفیت و در نتیجه پتانسیل بهبود عملکرد بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی را در نظر بگیرد. در مقایسه با ایزو 9001، اهداف رضایت مشتری و کیفیت محصول به گونه ای گسترش یافته اند که رضایت طرف های ذینفع و عملکرد سازمان را نیز در بر می گیرند.

در واقع استاندارد IWA 1 راهنمایی های بیشتری را برای هر سازمان خدمات بهداشتی در خصوص مدیریت بهتر، بهبود ارتباط بین کارکنان و بیماران و کاهش خطاهای پزشکی ارائه می دهد. از جمله آموزش و یا تحقیق، در فرآیند پیوستار زندگی برای انسان ها، صرف نظر از نوع، اندازه و محصول یا خدمات ارائه شده. این استاندارد با بهبود فرایندها کیفیت هر نوع مرکز درمانی را افزایش داده که در نتیجه آن رضایت بیماران و ایمنی خدمات پزشکی نیز افزایش می یابد.

این استاندارد توسط سازمان ایزو با همکاری سازمان بهداشت جهانی WHO ابتدا در سال 2001 تدوین شد و سپس در سال 2005 ویرایش شد، اما در حال حاضر لغو شده است.


دامنه کاربرد استاندارد IWA 1

تمامی سازمان های مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات و محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند می توانند گواهینامه ایزو IWA 1 را دریافت کنند. دامنه کاربرد این استاندارد شامل مراکز آموزشی و پژوهشی، بیمارستان ها، ادارات و مراکز نظارتی و سایر سازمان های مرتبط بدون در نظر گرفتن نوع، اندازه، محصول و خدمتی که ارائه میکنند و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات دارویی با توجه به اهمیت فرایندها و خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی می باشد. همچنین لازم به ذکر است که الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو IWA 1 در مراکز درمانی به شکل متفاوتی نسبت به سایر صنایع و کسب و کار تفسیر می شوند.


اخذ گواهینامه ایزو IWA 1 چه مزایایی دارد؟

با توجه به اینکه هر سازمانی با هر زمینه کاری از استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 بهره میبرد، اما الزامات این استاندارد در بیمارستان ها و مراکز درمانی نمی تواند به خوبی اجرا شود، به همین دلیل استانداردی برای بهبود کیفیت و کارایی چنین مراکزی ایجاد شد. هدف اصلی از دریافت گواهینامه ایزو IWA 1 نگرش اجرایی به مدیریت کیفیت در مراکز درمانی، بهبود مستمر خدمات، فرایندها، دسترسی راحت و ایجاد اعتماد در بیماران می باشد.

✓ افزایش اثربخشی و کارآمدی خدمات در سازمان

✓ بهبود توانایی کارکنان و محیط کار

✓ فراهم سازی چهارچوبی برای مدیریت سازمان

✓ بهبود نتایج و دست آوردهای پزشکی به وسیله استفاده مداوم از بهترین راهکارها

✓ به خدمت گیری آموخته ها از تجارت های دیگر با استفاده از سیستم های مدیریت کیفیت بالغ

✓ افزایش رضایت مندی بیماران و ایمنی آنها (با کاهش خطای پزشکی)

✓ عملکرد و مستندسازی استانداردسازی شده درمورد بیماری های حاد

✓ ترویج و تشریح واژه نامه و اصلاحات کیفیتی رایج

✓ شناسایی شکاف در امر اعتبار بخشی

✓ کاهش میزان ریسک

✓ کاهش هزینه های کیفیت پایین قبلی


چگونه گواهینامه IWA 1 بگیریم؟

مراکز درمانی و بیمارستان ها علاوه بر گواهینامه ایزو IWA 1 نیاز به دریافت گواهینامه های استاندارد IMS شامل ایزو 9001، 14001 و گواهینامه ایزو 45001 و همچنین گواهی ایمنی و محیط زیست نیز دارند. برای اخذ هر کدام از این گواهینامه ها میتوانید با کارشناسان مجموعه QAL تماس حاصل کنید تا به دقت و با جزئیات برای دریافت ایزو برای بیمارستان ها، کلینیک ها، شرکت های دارویی و درمانی مشاوره تخصصی دریافت کنید.

الزامات استاندارد ایزو IWA 1 :

• اولویت بخشی و تمرکز بر نیازهای بیمار

• ایجاد تعهد، اهداف و چشم انداز مدیریت

• مشارکت دادن تمام کارکنان این سازمان ها برای افزایش کیفیت

• مدیریت فعالیت ها و منابع

• تصمیم گیری بر اساس داده ها

• شناسایی و مدیریت ریسک

گواهینامه IMS

IMS یا سیستم مدیریت یکپارچه یک پایگاه داده و سیستم مدیریت معاملات است که ابتدا توسط IBM در سال 1968 برای پشتیبانی از برنامه فضایی آپولو ناسا معرفی شد.IMS در واقع ترکیبی از یک سیستم مدیریت کیفیت ، یک سیستم زیست محیطی و یک سیستم بهداشت و ایمنی است که در کنار یکدیگر سیستم مدیریت یکپارچه یا همان IMS را تشکیل می دهند.اخذ گواهینامه سیستم IMS نقش مهمی در افزایش سرعت رشد شرکت ها و همچنین کاهش هزینه های کیفی دارد.

گواهینامه ایزو IWA1

استاندارد ایزو IWA 1 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.

گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

دریافت گواهینامه ISO برای سالن زیبایی شما اعتبار کسب و کار شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تجارت بیشتری داشته باشید. اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می تواند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد، بنابراین پس از اخذ مدرک آرایشگری و صدور کارت بهداشت، شما می توانید با انجام برخی الزامات برای محیط کار خود اقدام به دریافت گواهینامه آرایشگری نمایید.

شرایط تعلیق و ابطال گواهینامه ایزو

تعلیق گواهینامه های ایزو می تواند تحت شرایط مختلفی رخ دهد، اما این تعلیق نمی تواند بیش از شش ماه باشد، مگر اینکه تمدید شود. در صورتی که اقدامات اصلاحی در بازه زمانی تعیین شده انجام نشده باشد یا کافی نباشد، گواهی ایزو ممکن است پس گرفته یا ابطال شود.

گواهینامه ایزو 10015

یک فرآیند آموزش برنامه ریزی شده و نظام مند می تواند نقش مهمی در کمک به یک سازمان داشته باشد تا با اخذ گواهینامه ایزو 10015 توانایی های خود را بهبود بخشید و اهداف با کیفیت خود را برآورده نمایید.

مدل تعالی سازمانیEFQM

تعالي سازماني، از جمله مفاهيمي بوده است كه همواره سيستم‌هاي كاري و سازماني به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاريخ به گونه‌اي آن را بيان نموده‌اند. تعالي سازماني را مي‌توان رشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعاد مختلف آن دانست.