ایزو 14001:2015



 
یکی از محبوبترین استانداردهای جهان در زمینه مدیریت محیط زیست به تازگی مورد بازنگری قرار گرفت و طی این بازنگری نکات کلیدی متناسب با استفاده های آتی از این استاندارد ارتقا یافتند.
استاندارد ISO 14001:2015 که شامل مجموعه الزامات برای استاندارد مدیریت محیط زیست می باشد، یکی از استانداردهایی است که در جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یک ابزار کسب و کار کلیدی برای سازمان هاست. در حال حاضر بیش از 300 هزار گواهی در سراسر دنیا و مطابق با این استاندارد صادر شده که نشانگر اهمیت تاثیر سازمان ها بر محیط زیست است.
نسخه بازنگری شده جدید که به تازگی منتشر شده همچنان مرتبط با و پاسخگوی آخرین گرایشات بازار می باشد.
برخی از مهمترین ارتقاهای صورت گرفته در این نسخه عبارتند از:
•           تعهد بیشتر از سوی راهبر
•           همترازی بیشتر با محیط زیست، با تمرکز بر نوآوری های فعالانه
•           ارتباطات موثرتر، ناشی از راهبرد ارتباطات
•           تفکر چرخه زندگی، در نظر گرفتن هر مرحله از یک محصول یا خدمت، از توسعه تا پایان زندگی
اکنون، با در دست داشتن رویکرد بیست ساله ایزو 14001، Anne-Marie Warris، رئیس ISO/TC 207/SC 1، مطمئن است که این نسخه جدید برای بیش از بیست سال دیگر نیز قابل استفاده خواهد بود.
این نسخه بازنگری شده، محصول همکاری 121 کارشناس عضو کمیته فنی ISO/TC 207/SC 1 در زمینه ارتقا محیط زیست از 88 کشور است که مسئولیت دبیرخانه آن بر عهده انگلستان (BSI) می باشد.
برخی از مقالات

 مزایای اخذ ایزو چیست ؟

به صورت کلی مزایای زیادی را می تواند برای اخذ گواهینامه ایزو بر شمرد ، هر سازمان بنا بر نوع گواهینامه ای که قصد دارد اخذ نماید بخشی از فرآیندهای سازمانی خود را بهبود می دهد.این کار با کمک شرکت مشاور ایزو انجام می گیرید و با ممیزی های مستمر ادامه می یاید.
ادامه مطلب

 هزینه مشاوره ایزو

هزینه مشاوره ایزو وابسته به عوامل متعددی است ، گذشته از این ها اخذ گواهینامه ایزو و رعایت استانداردهای مورد نیاز برای صدور گواهینامه نیز شامل هزینه های جداگانه ای می شود.گستردگی هزینه های مربوط به مشاور ایزو آنقدر زیاد است که نمی توان بدون شناخت و بررسی عوامل موثر ، مبلغ دقیقی برای آن اعلام کرد.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 اخذ گواهینامه ایزو 17025

ISO / IEC 17025، الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه است .نسخه جدید استاندارد 17025 توسط ایزو و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در سال 2017 برای به روزرسانی محتویات آن و ارائه خدمات بهتر آزمایشگاه هایی که از آن استفاده می کنند، منتشر شد.
ادامه مطلب

 مراحل اخذ ایزو

اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.
ادامه مطلب

 ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.
ادامه مطلب