هزینه اخذ مشاوره ایزو

برای اخذ گواهینامه ایزو از مراجع معتبر نیاز به انجام دستورالعمل هایی می باشد که ممکن است افراد درباره آن ها اطلاعات کافی نداشته باشند. با توجه به این موضوع افرادی که قصد اخذ گواهینامه ایزو را دارند باید در ارتباط با آن مشاوره های لازم را انجام دهند. مشاوره ایزو نیز شامل هزینه جداگانه می باشد که در ادامه در ارتباط با آن توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.


هزینه اخذ مشاوره ایزو

نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که هزینه مشاوره ایزو وابسته به عوامل متعددی است، گذشته از این ها اخذ گواهینامه ایزو و رعایت استاندارد های مورد نیاز برای صدور گواهینامه ایزو نیز شامل هزینه های جداگانه ای می شود. گستردگی هزینه های مربوط به مشاور ایزو آنقدر زیاد است که نمی توان بدون شناخت و بررسی عوامل موثر، مبلغ دقیقی برای آن اعلام کرد.

عوامل موثر بر هزینه مشاوره ایزو عبارتند از :

1.اندازه سازمان

2.نوع فعالیت سازمان

3. میزان ریسک پذیری فعالیت سازمان

4. تعداد پرسنل سازمان

5. استاندارد درخواستی سازمان


به طور کلی مشاوره و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت مانند گواهینامه ایزو 9001 ، ایزو 1400 و ... که استاندارد های عمومی محسوب می شوند، هزینه کمتری نسبت به استاندارد های تخصصی خواهند داشت. برای اخذ ایزو پر کاربرد و عمومی دستورالعمل های کلی عموما یکسان بوده و به همین دلیل هزینه مشاوره ایزو کمتر می باشد اما برخی از گواهینامه هایی که به صورت تخصصی ارائه می شوند، نیازمند مشاوره جداگانه و دقیق تری هستند که این موضوع سبب تغییرات هزینه آن ها می شود.


استاندارد های خاص هزینه های جانبی و به تبع آن هزینه های مشاوره بیشتری خواهند داشت. از جمله هزینه های جانبی اخذ گواهینامه ایزو خاص به موارد زیر می توان اشاره کرد:

هزینه اخذ مشاوره ایزو


هزینه های جانبی مشاوره گواهینامه های خاص:

1.هزینه مجهز کردن آزمایشگاه برای برخی از استاندارد ها همچون اخذ گواهینامه ایزو 17021

2. هزینه تغییر و استاندارد سازی محیط کار در گواهینامه هایی مانند GMP در صنایع دارویی و غذایی

3.هزینه کنترل مستندات و کنترل سوابق ( این هزینه ها در کلیه استاندارد ها اعم از عمومی و تخصصی باید در نظر گرفته شود)

4.آموزش پرسنل موثر در کیفیت (این هزینه ها در کلیه استاندارد ها اعم از عمومی و تخصصی باید در نظر گرفته شود)

نکته: چنانچه سازمان درخواست کننده استقرار سیستم و مشاوره ایزو دارای شرایط مناسب در محیط کار و آزمایشگاه ها ( در صورت وجود) باشد، هزینه های مشاوره ایزو و استقرار سیستم های گواهینامه ایزو ناچیز خواهد بود.


نکته ای که می بایست در نظر گرفت این است که هزینه مشاوره ایزو ممکن است به عوامل دیگری همچون میزان پیچیدگی و اندازه سازمان، نیاز متقاضی اخذ گواهینامه ایزو و و ابعاد خدمات مورد نیاز، تعداد دفاتر و شرکت ها، میزان گردش مالی شرکت در سال، تعداد کارکنان مجموعه و... بستگی داشته باشد و به همین دلیل نمی توان به طور قطعی برآورد هزینه شود.


روش های مشاوره ایزو به چه شکل است؟

بر اساس نیاز متقاضی و نوع گواهینامه مورد نیاز هزینه مشاوره می تواند به صورت های مختلف صورت گیرد. به طور مثال شما می توانید به روش آنلاین پیش از اخذ گواهینامه ایزو مورد نظر خود اقدام به مشاوره های لازم و عمومی جهت یادگیری برخی موارد از جمله آموزش کارکنان و... نمایید که این نوع مشاوره به صورت تخصصی نمی باشد. چنین دوره هایی عموما ارزان قیمت بوده و برای مشاوره های تخصصی مناسب نمی باشد.


برای انجام مشاوره دقیق و کامل می توان از روش های پیشرفته و مستقیم مشاوره استفاده کرد که این نوع مشاوره برای اخذ گواهینامه ایزو پرکاربرد و دارای اهمیت بسیار مناسب می باشد. انجام این مشاوره با بررسی روش های مورد نیاز شرکت یا سازمان شما انجام می شود و به همین دلیل دارای دقت بیشتری می باشد.


این نوع از مشاوره تمرکز کاملی بر روی روش های اصولی کسب و کار، بررسی و نظارت کامل بر روی فرآیند ها، بررسی نواقص و مشکلات و تمرکز بر روی حل آن ها و... دارد.


اخذ مشاوره پیشرفته از مشاوران متخصص

با توجه به این که مشاورانی که برای اخذ گواهینامه ایزو در چنین کیفیتی نیازمند تخصص و مهارت بسیار بالایی می باشند و مهارت آن ها در مرحله بالایی قرار دارد تعدادشان نسبت به سایر مشاوران اخذ ایزو کمتر می باشد و طبیعی است که هزینه مشاوره با چنین افرادی دارای هزینه های بیشتری باشد.


مشاوران ایزو در مرحله نخست از محل کار و مجموعه شما به صورت حضوری بازدید به عمل خواهند آورد و پس از ارزیابی و بررسی های لازم سیستم مدیریت مستند بر اساس نیاز مجموعه تهیه خواهند نمود و بر با توجه به آن ها اقدام به صدور گواهینامه ایزو می نمایند.


شرکت QAL به عنوان مرجع صدور گواهینامه ایزو یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه می باشد. ما با در اختیار قرار دادن مشاوران زبده در زمینه اخذ گواهینامه ایزو قادر به انجام مشاوره های لازم جهت پیشرفت مدیریتی و سازمانی شما خواهیم بود. اگر قصد انجام مشاوره در زمینه اخذ گواهینامه ایزو مورد نشر خود را دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید.


اخذ ایزو 15189

هدف از تدوین ایزو15189، تعیین الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت در آزمایشگاه های پزشکی می باشد.ایزو 15189 توسط آزمایشگاه های پزشکی برای ایجاد و تکوین سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی صلاحیت خود کاربرد دارد.

HSE-MS ایمنی و بهداشت شغلی

HSE-MSبیان کننده دو استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001 و سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 می باشد.در زمینه بهداشت شغلی ، ایمنی و محیط زیست ، از دهه های قبل ، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در صنایع نفت، اقدام به تدوین استاندارد های کاربردی نمودند

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

انواع گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ایزو انواع مختلفی دارند که لازم است آگاهی لازم در مورد استفاده و کارایی هرکدام از آنها وجود داشته باشد.برخی گواهینامه های ایزو، عموعی محسوب می شوند به این معنی که گستره زیادی از شرکت ها را شامل می شوند اما برخی دیگر کاملا اختصاصی و به منظور کاربردی خاص تهیه شده اند.

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش