موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو


موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد. در بخش زیر به مواد مهمی که در روند ممیزی و در نهایت صدور گواهینامه ایزو تاثیر دارند اشاره می کنیم :

1-      مقیاس و اندازه بزرگی سازمان

2-      تعداد سایت هایی  که باید مورد ارزیابی قرار بگیرند

3-      تعداد شیفتهای کاری سازمان

4-      تعداد کارکنان در هر شیفت

5-      معیار ارزیابی یا سیستمهای مدیریتی که در سازمان اسقرار یافته است

6-      نیازمندیهای قانونی

7-      توانایی فرآیندها و میزان اتوماسیون

8-      درخواست ممیزی بصورت ترکیبی یا یکپارچه

9-      ساختار سازمانی و توزیع وظایف

مراحل انجام کار :

·         تجزیه و تحلیل سیستم

·         پیش ممیزی ( در صورت درخواست سازمان )

·         ارزیابی سیستم ( ممیزی نهایی )

·         صدور گواهینامه ایزو

·         مراقبتی اول

·         مراقبتی دوم

·         ممیزی مجدد

 شرایط تمدید گواهینامه ایزو

تمدید و ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو گواهینامه برای دوره 3 ساله در صورت وجود شرایط زیر نگهداری و تمدید خواهد شد: الف – در ممیزی مراقبتی سالانه از سازمان اخذ کننده ایزو این اطمینان حاصل شود که کلیه الزامات سیستم مدیریت کیفیت رعایت میشود.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 22000:2005

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. ایزو 22000 شامل
ادامه مطلب

 انواع گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ایزو انواع مختلفی دارند که لازم است آگاهی لازم در مورد استفاده و کارایی هرکدام از آنها وجود داشته باشد.برخی گواهینامه های ایزو، عموعی محسوب می شوند به این معنی که گستره زیادی از شرکت ها را شامل می شوند اما برخی دیگر کاملا اختصاصی و به منظور کاربردی خاص تهیه شده اند.
ادامه مطلب

 استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها

استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب