اخذ ایزو 10002 : 2014 - گواهینامه ایزو 10002 چیست ؟


ایزو 10002:2004 رضایت مشتری، مدیریت شکایات


نارضایتی مشتری می تواند به تجارتها صدمه بزند. مدیر باهوش راه هایی برای متفاوت کردن خود از رقبا، تعریف استاندارد خدمات مشتری، و ارائه یک سیستم رسیدگی به شکایات مستمر برای مشتریان خود پیدا خواهد کرد.
مدیریت شکایت چالش بر انگیز است زیرا همیشه یک راه حل ثابت وجود ندارد. موفقیت در این امر به نحوه شناخت شما از شکایت، نوع رسیدگی به آن و میزان رضایت مشتری از راه حل ارائه شده بستگی دارد. این استاندارد به سازمانها در شناسایی، مدیریت و شناخت شکایات مشتری ها کمک می کند.

«شکایت یک اظهار نارضایتی است که بخاطر محصولات سازمان یا خود پروسه رسیدگی به شکایات به وجود آمده، و یک پاسخ یا راه حل بطور مستقیم یا غیر مستقیم از آن سازمان انتظار می رود»



ایزو 10002 بررسی شکایات




پیدا کردن یک مشتری جدید حداقل چهار برابر نگهداری مشتری فعلی برای یک سازمان هزینه دارد.

 سازمانهایی که مرتبا مشتری از دست می دهند، در تلاش برای ترمیم اعتبار خدشهدار شده هستند.در دنیای رقابتی امروز، محصولات و خدمات نوآورانه تعیین کننده سطح قابل قبول عملکرد است. یک سیستم مدیریت شکایات خوب یکی از الزامات تعیین کننده در موفقیت تجارت است.
استاندارد ایزو 10002  الزامات کلیدی برای رسیدگی موفق به شکایات را مشخص می کند و شامل کنترل هایی است که علت نارضایتی مشتری را مشخص می کند.
استاندارد ISO 10002 مناسب هر سازمانی است که می خواهد فراتر از انتظارات مشتری باشد و این موضوع یکی از الزامات اساسی برای هر تجارتی است.

مزایای گواهینامه ایزو 10002:

حفظ مشتریبا اجرای این سیستم مدیریت،توانایی شرکت در حفظ وفاداری مشتریان افزایش خواهد یافت.

اعتباربرند
پیاده سازی سیستم استاندارد ایزو 10002 به سهامداران نشان میدهد که سازمان نسبت به مراقبت از مشتری و رسیدگی،تحلیل و بررسی شکایات تعهد واقعی دارد.

کارآیی عملی
کسب گواهینامه
ISO 10002 تضمین کننده یک رویکرد با ثبات در رسیدگی به شکایات مشتریان است، و شما را قادر می سازد دلایل شکایت را پیدا کرده و از بین ببرید. این کار همچنین عملکرد سازمان را بهبود می بخشد.

رابطه و ارتباط داخلی توسعه یافته
با یک رویکرد مشتری محور به حل شکایات میپردازید و پرسنل را تشویق به ارتقا مهارتهای خود در کار با مشتری میکنید

پیشرفت مستمر
گواهینامه
ایزو 10002 بستری خواهد بود برای بررسی و تحلیل  مستمر پروسه رسیدگی به شکایات، وحل آنها.

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 22000:2005

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. ایزو 22000 شامل
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 45001

ایزو 45001 که جایگزین گواهینامه ایزو 18001 محسوب می شود ، سیستمی نوینو بسیار کارآمد جهت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای در هر سازمانی است. ایزو 45001: 2018 الزامات سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (OH S) را مشخص می کند و برای استفاده از آن راهنمایی و مشاوره می دهد
ادامه مطلب

 5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S یا نظام آراستگی محیط کار ، نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند : seiri، seiton، seiso، seiketsu و shitsuke.که همه انها با حرف S شروع می شوند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 31000:2009

تمام فعالیت های یک سازمان که با ریسک همراه است باید مدیریت شود. فرآیند مدیریت ریسک به تصمیم گیری هایی کمک می نماید که همراه با در نظر گرفتن عدم قطعیت و امکان وقوع حوادث و رویدادهای (عمدی و غیر عمدی)آتی و اثرات آنها بر اهداف مورد توافق است.
ادامه مطلب