چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟



با فرآيندهاي تعريف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسايي نقاط ضعف در کسب و کار جديد خواهيد بود و بر اين اساس میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید

ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:

عدم پيگيري امور مالي شما:

به کسب و کارهايي که شکست مي خورند نگاه کنيد و متوجه خواهيد شد که بسياري از آنها بدهي هاي بيشماري را متحمل شده اند و قادر به مديريت امور نقدي خود نيستند. مديريت پول نقد در کسب و کارهاي کوچک بسيار مهم است. ايزو 9001، با اصل تمرکز مشتري، شما را قادر مي سازد که به مشتري نزديک شويد - و انتظارات آنها بايد بدان معني باشد که پرداخت ها در زمان مشخص انجام مي شوند و درخواست ها با تأخير پرداخت کاهش مي يابد.


عدم ذخاير سرمايه:

 براي افزايش غيرمنتظره هزينه ها مانند آب و برق، مواد و ... آماده باشيد.

 اطمينان حاصل کنيد که پول نقد به اندازه کافي ذخيره مي شود تا به شما در زمان هاي سخت کمک کند

 ايزو 9001 تاکيد زيادي بر مديريت منابع و حمايت از فرايندهاي شرکت دارد. برنامه ريزي و مديريت منابع باعث مي شود شرکت شما در رسيدن به اهداف موفق باشيد.


اجرا ضعيف:

خدمات ضعيف به مشتري و ناکارامدی کارکنان به سرعت کسب و کار شما را کاهش مي دهد

اطمينان حاصل کنيد که کارکنان رضايت مشتري را رعايت ميکنند.

سيستمها و فرآيندهایي را براي انجام وظايف بايد توسعه دهيد و کنترل هاي داخلي را براي نظارت بر آنها ايجاد کنيد

الزامات اصلي ISO 9001 براي برآوردن انتظارات مشتري و مديريت رضايت مشتريان است

مميزي منظم فرآيندهاي داخلي و اندازه گيري رضايت مشتريان اطمينان حاصل مي کند که تمرکز شما روي مشتريان حفظ مي شود.


طرح کسب و کار نامناسب:

طرح هاي مناسب کسب و کار شما را مجبور به فکر کردن درباره آينده و چالش ها مي کند.

همچنين شما را مجبور مي کند تا نيازهاي مالي خود، برنامه هاي بازاريابي و مديريت، رقابت و استراتژي کلي خود را در نظر بگيريد.

داشتن يک طرح يا برنامه خيلي مهم است، اما مهم تر اين است که اين طرح در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار کند

و همه عوامل نقش خود را بدانند و براي انجام اين کار آموزش ديده اند.ايزو 9001 به اين امر توجه ويژه اي مي کند.


عدم تغيير با زمان:

توانايي تشخيص فرصت ها و انعطاف پذيري براي انطباق براي زنده ماندن و شکوفايي حياتي است. ياد بگيريد چگونه چند کار متعدد را انجام دهيد، به طور خلاقانه پاسخ دهيد و زمينه هاي جديدي از تخصص را بسازيد. تمرکز بر روي مشتريان و نیاز به بهبود مستمر به تغییرات سازمان در بازار کسب و کار تمرکز دارد. سیستم ایزو 9001 اجرای تغییرات توافق شده به شیوه ای ساختاری در سازمان شما را تضمین می نماید.


بازاریابی ناکارآمد:

 تبلیغات کسب و کار هر سازمانی از طریق بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل، جستجوی محلی بسیار پر هزینه می باشد. با دریافت گواهینامه ایزو 9001 می توانید موفقیتهای خود را ارتقا داده و در نتیجه  بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید.


بازار رقابتی :

وفاداری مشتریان بخودی خود اتفاق نمی افتد بلکه باید آن را بدست آورد. هر سازمانی بایستی رقبای خود را تحلیل کرده و همیشه یک قدم جلوتر از آنها بماند. اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید، رقبای شما با آنها وارد مذاکره میشوند. سنجش میزان رضایت مشتریان بخش مهمی از استاندارد ایزو 9001 است، بنابراین با استاندارد ایزو 9001 به شناسایی روند حفظ و تکرار خرید خود بپردازید و در نتیجه به شاخص رضایت مشتریان خود دست یابید.


شرکت QAL ، با سالها سابقه در صدور انواع گواهینامه ایزو آماده است تا به اعتبار و بهره وری کسب کار شما بیافزاید.

 ایزو 3834 استاندارد اجباری جوش

ISO 3834 با الزامات کیفیت در جوشکاری برابری می کند ( هم راستا هستند ) و برای شناسایی کنترل ها و روش های لازم آماده شده است.گواهینامه ایزو 3834 استاندارد سیستم کیفیت نیست بلکه جایگزین ایزو 9001 است.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10004:2012

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
ادامه مطلب

 استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها

استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
ادامه مطلب

 مزایای اخذ ایزو چیست ؟

به صورت کلی مزایای زیادی را می تواند برای اخذ گواهینامه ایزو بر شمرد ، هر سازمان بنا بر نوع گواهینامه ای که قصد دارد اخذ نماید بخشی از فرآیندهای سازمانی خود را بهبود می دهد.این کار با کمک شرکت مشاور ایزو انجام می گیرید و با ممیزی های مستمر ادامه می یاید.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 27001:2013

ایزو 27001 قسمی از استاندارد خانواده ایزو 27000 استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است که در سال ۲۰۰۵ توسط سازمان بین المللی استانداردها ( ایزو) و کمیسیون برق بین‌المللی است.
ادامه مطلب