چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟



با فرآيندهاي تعريف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسايي نقاط ضعف در کسب و کار جديد خواهيد بود و بر اين اساس میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید

ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:

عدم پيگيري امور مالي شما:

به کسب و کارهايي که شکست مي خورند نگاه کنيد و متوجه خواهيد شد که بسياري از آنها بدهي هاي بيشماري را متحمل شده اند و قادر به مديريت امور نقدي خود نيستند. مديريت پول نقد در کسب و کارهاي کوچک بسيار مهم است. ايزو 9001، با اصل تمرکز مشتري، شما را قادر مي سازد که به مشتري نزديک شويد - و انتظارات آنها بايد بدان معني باشد که پرداخت ها در زمان مشخص انجام مي شوند و درخواست ها با تأخير پرداخت کاهش مي يابد.


عدم ذخاير سرمايه:

 براي افزايش غيرمنتظره هزينه ها مانند آب و برق، مواد و ... آماده باشيد.

 اطمينان حاصل کنيد که پول نقد به اندازه کافي ذخيره مي شود تا به شما در زمان هاي سخت کمک کند

 ايزو 9001 تاکيد زيادي بر مديريت منابع و حمايت از فرايندهاي شرکت دارد. برنامه ريزي و مديريت منابع باعث مي شود شرکت شما در رسيدن به اهداف موفق باشيد.


اجرا ضعيف:

خدمات ضعيف به مشتري و ناکارامدی کارکنان به سرعت کسب و کار شما را کاهش مي دهد

اطمينان حاصل کنيد که کارکنان رضايت مشتري را رعايت ميکنند.

سيستمها و فرآيندهایي را براي انجام وظايف بايد توسعه دهيد و کنترل هاي داخلي را براي نظارت بر آنها ايجاد کنيد

الزامات اصلي ISO 9001 براي برآوردن انتظارات مشتري و مديريت رضايت مشتريان است

مميزي منظم فرآيندهاي داخلي و اندازه گيري رضايت مشتريان اطمينان حاصل مي کند که تمرکز شما روي مشتريان حفظ مي شود.


طرح کسب و کار نامناسب:

طرح هاي مناسب کسب و کار شما را مجبور به فکر کردن درباره آينده و چالش ها مي کند.

همچنين شما را مجبور مي کند تا نيازهاي مالي خود، برنامه هاي بازاريابي و مديريت، رقابت و استراتژي کلي خود را در نظر بگيريد.

داشتن يک طرح يا برنامه خيلي مهم است، اما مهم تر اين است که اين طرح در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار کند

و همه عوامل نقش خود را بدانند و براي انجام اين کار آموزش ديده اند.ايزو 9001 به اين امر توجه ويژه اي مي کند.


عدم تغيير با زمان:

توانايي تشخيص فرصت ها و انعطاف پذيري براي انطباق براي زنده ماندن و شکوفايي حياتي است. ياد بگيريد چگونه چند کار متعدد را انجام دهيد، به طور خلاقانه پاسخ دهيد و زمينه هاي جديدي از تخصص را بسازيد. تمرکز بر روي مشتريان و نیاز به بهبود مستمر به تغییرات سازمان در بازار کسب و کار تمرکز دارد. سیستم ایزو 9001 اجرای تغییرات توافق شده به شیوه ای ساختاری در سازمان شما را تضمین می نماید.


بازاریابی ناکارآمد:

 تبلیغات کسب و کار هر سازمانی از طریق بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل، جستجوی محلی بسیار پر هزینه می باشد. با دریافت گواهینامه ایزو 9001 می توانید موفقیتهای خود را ارتقا داده و در نتیجه  بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید.


بازار رقابتی :

وفاداری مشتریان بخودی خود اتفاق نمی افتد بلکه باید آن را بدست آورد. هر سازمانی بایستی رقبای خود را تحلیل کرده و همیشه یک قدم جلوتر از آنها بماند. اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید، رقبای شما با آنها وارد مذاکره میشوند. سنجش میزان رضایت مشتریان بخش مهمی از استاندارد ایزو 9001 است، بنابراین با استاندارد ایزو 9001 به شناسایی روند حفظ و تکرار خرید خود بپردازید و در نتیجه به شاخص رضایت مشتریان خود دست یابید.


شرکت QAL ، با سالها سابقه در صدور انواع گواهینامه ایزو آماده است تا به اعتبار و بهره وری کسب کار شما بیافزاید.

 استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها

استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو ISO 14001:2015

ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشدزمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستیدگواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو GMP

GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با موادغذایی می باشد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 26000

یکپارچه سازی، پیاده سازی و ارتقاء رفتار مسئولیت اجتماعی در سراسر سازمان و از طریق سیاست ها و شیوه های آن، در گستره نفوذ آن .
ادامه مطلب

 ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد
ادامه مطلب