جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی می شود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحد ها باشد.قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگری قبلی

2- نتایج ممیزی ها (داخلی ، خارجی ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

3- نتایج شكایات و نظرات طرف های ذینفع

4- وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

5- وضعیت عملكرد فعالیت ها و فرایند ها و انطباق محصول

6- پیشنهادات مربوط به بهبود و تغییرات سیستم ارائه شده از سوی مدیران و كاركنان

7- تغییراتی كه می تواند بر سیستم مدیریت یکپارچه تاثیر گذار باشد

8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندی های قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسک های ایمنی و بهداشتی ) این گزارشات برحسب مورد بصورت تحلیلی و یا آماری خواهند بود

9- گزارش بازنگری خط مشی و اهداف سیستم

10- گزارش پایش سیستم

11- گزارش پایش برنامه های مدیریت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازمانی

13- نظرات مشاوران و گروه ها علاقمند در صورت نیاز

14 - تجزیه و تحلیل حوادث

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- راهكارهایی برای بهبود عملكرد فعالیت ها و فرایندها

2- روش هایی برای بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه

3- راهكارهایی برای بهبود كیفیت ارائه محصول

4- تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5- برآورد نیاز و چگونگی تامین منابع برای تامین نیاز های اجرای سیستم مدیریت یکپارچه


گواهینامه ایزو 16949

صنعت خودرو نمونه ای از صنایعی است که مجموعه ای از ویژگی ها مانند محصولات پیچیده، اهمیت بالای کیفی، الزامات ایمنی، بازار گسترده فروش، ضریب اشتغال زایی قابل توجه وغیره را دارا میباشد. با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها ،سیتم مدیریت کیفی که برای یک مجموعه تولید کننده خودرو و یا قطعات آن گزینش میگردد، باید حائز شرایط و الزاماتی باشد که توانای پاسخگویی به تمامی موارد فوق را دارا باشد.

موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد.

نشان CE

کلمه CE بروی بسیاری از محصولات معامله شده در بازار های منطقه اقتصادی اروپا (EEA) مشاهده میشود. EEA شامل کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ است.

گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

امروزه بسیاری از بانوان اقدام به یادگیری آرایشگری و مشاغل مرتبط با این زمینه می نمایند.این افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری نیاز به انجام پروسه های مهمی را دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگری می باشد.اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می توانند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد.

هزینه مشاوره ایزو

برای اخذ گواهینامه ایزو از مراجع معتبر نیاز به انجام دستورالعمل هایی می باشد که ممکن است افراد درباره آن ها اطلاعات کافی نداشته باشند. با توجه به این موضوع افرادی که قصد اخذ گواهینامه ایزو را دارند باید در ارتباط با آن مشاوره های لازم را انجام دهند. مشاوره ایزو نیز شامل هزینه جداگانه می باشد که در ادامه در ارتباط با آن توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.

گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش