جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟


جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعيت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگري قبلي

2- نتايج مميزي ها (داخلي ، خارجي ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

 3- نتايج شكايات و نظرات طرفهای ذینفع

 4- وضعيت اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه

 5- وضعيت عملكرد فعاليت ها و فرايندها و انطباق محصول

 6- پيشنهادات مربوط به بهبود و تغييرات سيستم ارائه شده از سوي مدیران و كاركنان

 7- تغييراتي كه مي تواند بر سيستم مديريت یکپارچه تاثير گذار باشد

 8- گزارشات موردي  نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندیهای قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسکهای ایمنی و بهداشتی ) اين گزارشات برحسب مورد بصورت تحليلي و يا آماري خواهند بود

 9- گزارش بازنگري خط مشي و اهداف سيستم

10- گزارش پايش سيستم

11- گزارش پايش برنامه‌هاي مديريت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازماني 

13- نظرات مشاوران و گروهها علاقمند در صورت نياز

14 -  تجزيه و تحليل حوادث 

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1-       راهكارهايي براي بهبود عملكرد فعاليت ها و فرايندها

2-       روش هايي براي بهبود اثربخشي  سيستم مديريت یکپارچه

3-       راهكارهايي براي بهبود كيفيت ارائه محصول

4-       تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5-       برآوردنياز و چگونگي تامين منابع براي تامين نيازهاي اجراي سيستم مديريت یکپارچه

 جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.
ادامه مطلب

 5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S یا نظام آراستگی محیط کار ، نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند : seiri، seiton، seiso، seiketsu و shitsuke.که همه انها با حرف S شروع می شوند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 50001

ایزو 50001 شامل تمام اقداماتی است که دربرگیرنده طرح ریزی،برنامه ریزی،اجرا و کنترل مؤثر با اطمینان از حداقل مصرف انرژی برای انجام فعالیت های سازمان است.همچنین سیستم مدیریت انرژی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مستمر و منظم نسبت به بهبود عملکرد انرژی در قبال الزامات قانونی و سایر قوانین اقدام نمایند. سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001 ، بر مبنای مدل بهبود مستمر
ادامه مطلب

 مراحل اخذ ایزو

اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.
ادامه مطلب

 گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.
ادامه مطلب

 ISO TS 29001:2010

استاندارد ایزو29001 توسط کمیته فنی مواد، تجهیزات وسازه های در یایی برای صنایع نفت ،پتروشیمی وگاز طبیعی منتشر گردید.باتوجه به نیاز خاص این صنایع در توانمند سازی وتکرار پذیری فرآیند های موثر در مشخصه های عملکرد محصول وتعادل این فرآیند ها باشرایط محیطی سازمان،ایزو29001 تاکیدی مضاعف بر اهم موضوعات مطرح در این سازمان نموده است.
ادامه مطلب