جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟


جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعيت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگري قبلي

2- نتايج مميزي ها (داخلي ، خارجي ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

 3- نتايج شكايات و نظرات طرفهای ذینفع

 4- وضعيت اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه

 5- وضعيت عملكرد فعاليت ها و فرايندها و انطباق محصول

 6- پيشنهادات مربوط به بهبود و تغييرات سيستم ارائه شده از سوي مدیران و كاركنان

 7- تغييراتي كه مي تواند بر سيستم مديريت یکپارچه تاثير گذار باشد

 8- گزارشات موردي  نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندیهای قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسکهای ایمنی و بهداشتی ) اين گزارشات برحسب مورد بصورت تحليلي و يا آماري خواهند بود

 9- گزارش بازنگري خط مشي و اهداف سيستم

10- گزارش پايش سيستم

11- گزارش پايش برنامه‌هاي مديريت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازماني 

13- نظرات مشاوران و گروهها علاقمند در صورت نياز

14 -  تجزيه و تحليل حوادث 

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1-       راهكارهايي براي بهبود عملكرد فعاليت ها و فرايندها

2-       روش هايي براي بهبود اثربخشي  سيستم مديريت یکپارچه

3-       راهكارهايي براي بهبود كيفيت ارائه محصول

4-       تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5-       برآوردنياز و چگونگي تامين منابع براي تامين نيازهاي اجراي سيستم مديريت یکپارچه

 نشان CE

کلمه CE بروی بسیاری از محصولات معامله شده در بازار های منطقه اقتصادی اروپا (EEA) مشاهده میشود. EEA شامل کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10004:2012

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه OHSAS 18001:2007

استاندارد 18001 استانداردي است كه ما را ملزم به رعايت نكات ايمني و بهداشتي مي نمايد. آمادگي جسماني كاركنان، رعايت نكات ايمني و تجهيزات ايمني در محيط كار، آمادگي در شرايط اضطراري از قبيل سيل و زلزله و بررسي ميزان و شدت و احتمال خطرات، مي كند. براي كاهش خطرات و افزايش آگاهي كاركنان نسبت به نحوه شناسايي خطرات و محاسبه ريسك آنها دستورالعمل هايي تدوين مي گردد. رعايت استانداردهاي ايمني حافظ جان كاركنان، سلامتي آنان و حفظ اموال و دارايي هاي يك سازمان است و رعايت اين استاندارد در ايجاد يك سازمان امن و عاري از خطر، ما را ياري مي كند.سري ارزيابي ايمني بهداشت شغلي استانداردي قابل مميزي و اخذ گواهينامه مي باشد،در پاسخ به نياز سازمانها به يك استاندارد سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي كه بوسيله آن بتوانند سيستم مديريت خود را در زمينه هاي بهداشتي وايمني ارزيابي نمايند، تدوين شده است.
ادامه مطلب

 چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

با فرآيندهاي تعريف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسايي نقاط ضعف در کسب و کار جديد خواهيد بود و بر اين اساس میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 15189

هدف از تدوین ایزو15189، تعیین الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت در آزمایشگاه های پزشکی می باشد.ایزو 15189 توسط آزمایشگاه های پزشکی برای ایجاد و تکوین سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی صلاحیت خود کاربرد دارد.
ادامه مطلب