جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟


جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعيت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگري قبلي

2- نتايج مميزي ها (داخلي ، خارجي ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

 3- نتايج شكايات و نظرات طرفهای ذینفع

 4- وضعيت اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه

 5- وضعيت عملكرد فعاليت ها و فرايندها و انطباق محصول

 6- پيشنهادات مربوط به بهبود و تغييرات سيستم ارائه شده از سوي مدیران و كاركنان

 7- تغييراتي كه مي تواند بر سيستم مديريت یکپارچه تاثير گذار باشد

 8- گزارشات موردي  نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندیهای قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسکهای ایمنی و بهداشتی ) اين گزارشات برحسب مورد بصورت تحليلي و يا آماري خواهند بود

 9- گزارش بازنگري خط مشي و اهداف سيستم

10- گزارش پايش سيستم

11- گزارش پايش برنامه‌هاي مديريت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازماني 

13- نظرات مشاوران و گروهها علاقمند در صورت نياز

14 -  تجزيه و تحليل حوادث 

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1-       راهكارهايي براي بهبود عملكرد فعاليت ها و فرايندها

2-       روش هايي براي بهبود اثربخشي  سيستم مديريت یکپارچه

3-       راهكارهايي براي بهبود كيفيت ارائه محصول

4-       تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5-       برآوردنياز و چگونگي تامين منابع براي تامين نيازهاي اجراي سيستم مديريت یکپارچه

 گواهینامه ایزو 9001

ایزو يك سازمان بين المللي است كه با هدف تدوين و توسعه استاندارد هاي مربوط به علوم و فنون در سطح جهاني تاسيس شده است. استاندارد، معيارهايي را براي تضمين وضعيت مطلوب (در توليد كالا يا ارائه خدمت) ارائه مي كند تا سازمان ها بتوانند خود را با مشخصات و الزامات آن تطبيق داده و بخش هاي مختلف كاري را ارتقا دهند. همچنين جهت افزايش سرعت انجام كارها و استفاده از تخصص و تجربيات ملي و بين المللي، استانداردها مراجع قابل اعتماد و معتبري مي باشند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو SFBB

غذای امن تر، کسب و کار بهتر: اخذ گواهینامه ایزو Sfbb یعنی دستورالعمل های مدیریت ایمنی مواد غذایی و مقررات بهداشت مواد غذایی در شرکت های کوچک برای رسیدن به غذای سالم تر، کسب و کار بهتر.
ادامه مطلب

 گواهینامه IMS

IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) یک پایگاه داده و سیستم مدیریت معاملات است که ابتدا توسط IBM در سال 1968 برای پشتیبانی از برنامه فضایی آپولو ناسا معرفی شد. IMS در واقع ترکیبی از یک سیستم مدیریت کیفیت ، یک سیستم زیست محیطی و یک سیستم بهداشت و ایمنی است که در کنار یکدیگر سیستم مدیریت یکپارچه یا همان IMS را تشکیل می دهند.
ادامه مطلب

 شرایط تعلیق و ابطال گواهینامه ایزو

تعلیق گواهینامه ایزو ، ابطال گواهینامه و یا کاهش دامنه گواهینامه باید یک خط مشی و رویه ای برای تعلیق و ابطال و کاهش دامنه گواهینامه های ایزو و استانداردها وجود داشته باشد. سازمان گواهی کننده باید در موارد زیر گواهینامه را تعلیق کند:
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 10006:2003

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب