شرایط اخذ ایزو برای شرکتها

نیازی به شرایط خاصی برای اخذ گواهینامه ایزو نمیباشد.هرشرکتی دارای دفترمرکزی ویا ودرحال کار میتواند گواهینامه ایزو دریافت نماید.تعداد پرسنل ، حجم سازمان ، تعداد فرآیندهای اجرایی ، نقش بسزایی درراستای پیاده سازی ایزو  و درنهایت اخذ گواهینامه ایزو دارند.


از شرایط اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

·        تعداد نفرات شاغل

·        تعدادفرآیندهای درحال اجرا

·        اهتمام مدیریت سازمان برای پیاده سازی ایزو

·        گواهینامه های ایزو اخذ شده


بسیاری از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو درجستجوهای گوگل ، شرایط اخذ ایزو برای شرکتها را جستجو می نمایند چون فکرمیکنند  اخذ ایزو برای شرکت  دارای شرایط خاص وپیچیده ای میباشد.البته نمیتوان گفت شرایط اخذ ایزو برای شرکتها اصلا وجودندارد.بلکه سطح پیاده سازی استانداردها ، برای اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتها ،تاثیر بسزایی دارد.

برای مراجع معتبر صدور گواهی ایزو ، فقط مستندات کفایت نمیکند ،بلکه این مراجع خواهان پیاده سازی استاندادرها درشرکت شما هستند تا از صحت نحوه پیاده سازی ایزو ،اجرای فرآیندها و چگونگی اجرای آن در سازمان  که آیا در کیفیت نهایی خدمات و محصول شما تاثیری داشته است یاخیر مطمئن شوند.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها ، مسلما بدون داشتن دانش لازم پیاده سازی ، برای شما فراهم نخواهد شد و نمیتوانید به هدف نهایی خود برسید ،البته اگر بخواهید پیاده سازی ایزو را بصورت واقعی و هدفمند درشرکت خود داشته باشید و بتوانید به اخذ گواهینامه ایزو معتبر بین المللی دست پیداکنید.

شرکت QAL یکی از معتبرترین مراجع صدور گواهینامه ایزو در خدمت شما است.

ISO TS 29001

ISO / TS 29001 الزاماتی را در حوزه سیستم مدیریت کیفیت برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند. در ادامه توضیحاتی در خصوص اخذ گواهینامه ایزو ISO / TS 29001 ارائه خواهیم داد.

هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان

وظايف و تعهدات مشاور ایزو

یک شرکت مشاور ایزو که قرار است برای سازمان ها گواهینامه ایزو صادر کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد دارای وظایف مشخصی است.انجام صحیح این وظایف نیاز به همکاری متقابل از طرف سازمان متقاضی گواهینامه ایزو دارد.

گواهینامه ایزو 17020

دامنه کاربرد این استاندارد در زمینه ارزیابی، بازبینی و نهایتا صدور گواهینامه ایزو 17020 برای سازمانهای تائید صلاحیت شده و انواع مختلف سازمانهای بازرسی کننده از سوی مراجع تائید صلاحیت می باشد.

گواهینامه OHSAS 18001

استاندارد 18001 استانداردي است كه ما را ملزم به رعايت نكات ايمني و بهداشتي مي نمايد. آمادگي جسماني كاركنان، رعايت نكات ايمني و تجهيزات ايمني در محيط كار، آمادگي در شرايط اضطراري از قبيل سيل و زلزله و بررسي ميزان و شدت و احتمال خطرات، مي كند. براي كاهش خطرات و افزايش آگاهي كاركنان نسبت به نحوه شناسايي خطرات و محاسبه ريسك آنها دستورالعمل هايي تدوين مي گردد. رعايت استانداردهاي ايمني حافظ جان كاركنان، سلامتي آنان و حفظ اموال و دارايي هاي يك سازمان است و رعايت اين استاندارد در ايجاد يك سازمان امن و عاري از خطر، ما را ياري مي كند.سري ارزيابي ايمني بهداشت شغلي استانداردي قابل مميزي و اخذ گواهينامه مي باشد،در پاسخ به نياز سازمانها به يك استاندارد سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي كه بوسيله آن بتوانند سيستم مديريت خود را در زمينه هاي بهداشتي وايمني ارزيابي نمايند، تدوين شده است.

گواهینامه ایزو 31000

تمام فعالیت های یک سازمان که با ریسک همراه است باید مدیریت شود. فرآیند مدیریت ریسک به تصمیم گیری هایی کمک می نماید که همراه با در نظر گرفتن عدم قطعیت و امکان وقوع حوادث و رویدادهای (عمدی و غیر عمدی)آتی و اثرات آنها بر اهداف مورد توافق است.