اخذ ایزو 10004:2012


ISO 10004: 2012 رضایت مشتری - نظارت و اندازه گیری

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد
ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.

مفهوم رضایت مشتری:

رضایت مشتری توسط شکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول ایجاد می شود  و برای رسیدن به رضایت مشتری، ابتدا باید سازمان انتظارات مشتری را درک کند.
این انتظارات ممکن است صریح باشد یا به طور کامل بیان نشده باشد


سازمان برای براوردن رضایت مشتری باید اهداف زیر را دنبال کند:

• شناسایی انتظارات مشتری؛
• جمع آوری اطلاعات رضایت مشتری
• تجزیه و تحلیل داده های رضایت مشتری؛
• ارائه بازخورد برای بهبود رضایت مشتری؛
• نظارت بر رضایت مشتری 

مزایای ایزو 10004:

• کسب اطلاعات در مورد انتظارات جدید مشتری
• تبدیل شکایات به رضایت شاکی و سازمان
• شناسایی روند و در نتیجه از بین بردن علل شکایت
• رویکرد مشتری مداری متمرکز برای حل شکایات
• تشویق پرسنل به بهبود مهارت های خود در کار با مشتریان
• مبنایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر روند رسیدگی به شکایات

ایزو 10004 مربوط به هر سازمانی است که مایل ارائه خدمات فراتر از انتظارات مشتری است و یک الزام اساسی برای کسب و کارهای مختلف  چه در بخش خصوصی، چه در بخش عمومی می باشد.

 گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.
ادامه مطلب

 استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها

استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
ادامه مطلب

 استاندارد 13485 - سیستم مدیریت کیفیت در تجهیزات پزشکی

سازمان هایی می توانند از استاندارد ایزو 13485 استفاده کنند که فعالیت آنها شامل یک یا چند مرحله از طراحی و توسعه، تولید، ذخیره سازی و توزیع، نصب و یا خدمات یک دستگاه پزشکی و یا ارائه فعالیت های مرتبط (مثلا پشتیبانی فنی) باشد
ادامه مطلب

 شرایط اخذ ایزو برای شرکتها

نیازی به شرایط خاصی برای اخذ گواهینامه ایزو نمیباشد.هرشرکتی دارای دفترمرکزی ویا ودرحال کار میتواند گواهینامه ایزو دریافت نماید.تعداد پرسنل ، حجم سازمان ، تعداد فرآیندهای اجرایی ، نقش بسزایی درراستای پیاده سازی ایزو و درنهایت اخذ گواهینامه ایزو دارند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 27001:2013

ایزو 27001 قسمی از استاندارد خانواده ایزو 27000 استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است که در سال ۲۰۰۵ توسط سازمان بین المللی استانداردها ( ایزو) و کمیسیون برق بین‌المللی است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو SFBB

غذای امن تر، کسب و کار بهتر: اخذ گواهینامه ایزو Sfbb یعنی دستورالعمل های مدیریت ایمنی مواد غذایی و مقررات بهداشت مواد غذایی در شرکت های کوچک برای رسیدن به غذای سالم تر، کسب و کار بهتر.
ادامه مطلب