ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد
ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
رضایت مشتری توسط شکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول ایجاد می شود و برای رسیدن به رضایت مشتری، ابتدا باید سازمان انتظارات مشتری را درک کند.
این انتظارات ممکن است صریح باشد یا به طور کامل بیان نشده باشد
• شناسایی انتظارات مشتری؛
• جمع آوری اطلاعات رضایت مشتری
• تجزیه و تحلیل داده های رضایت مشتری؛
• ارائه بازخورد برای بهبود رضایت مشتری؛
• نظارت بر رضایت مشتری
• کسب اطلاعات در مورد انتظارات جدید مشتری
• تبدیل شکایات به رضایت شاکی و سازمان
• شناسایی روند و در نتیجه از بین بردن علل شکایت
• رویکرد مشتری مداری متمرکز برای حل شکایات
• تشویق پرسنل به بهبود مهارت های خود در کار با مشتریان
• مبنایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر روند رسیدگی به شکایات
ایزو 10004 مربوط به هر سازمانی است که مایل ارائه خدمات فراتر از انتظارات مشتری است و یک الزام اساسی برای کسب و کارهای مختلف چه در بخش خصوصی، چه در بخش عمومی می باشد.