اخذ گواهینامه ایزو 1649 IATF


آشنايي با   IATF 16949

گواهینامه ایزو IATF16949:2016 جايگزين ISO / TS 16949: 2009 استانداردي است که الزامات سيستم مديريت کيفيت (QMS)  را براي بخش خودرو مشخص مي کند.

ایزو 16949 ابتدا در سال 1999 براي ايجاد هماهنگي طرح هاي مختلف ارزيابي و استاندارد ایزو در سراسر جهان در زنجيره تامين بخش صنعت خودرو ايجاد شد.

 تمرکز اصلي استاندارد ایزو IATF 16949  توسعه سيستم مديريت کيفيت است که براي بهبود مستمر، تاکيد بر پيشگيري از نقص و کاهش تنوع و اتلاف  در زنجيره تامين را فراهم مي کند.این استاندارد، همراه با الزامات خاص مشتري (CSR)، الزامات QMS را براي قطعات توليد، خدمات و / يا لوازم جانبي خودرو تعريف مي کند.

گواهینامه ایزوIATF 16949: 2016  يک استاندارد QMS مستقل است که کاملا با ساختار و الزامات ISO 9001: 2015 سازگار است , بنابراين، IATF 16949  نمي تواند به تنهايي به عنوان يک سيستم مستقل اجرا شود، بلکه بايد به عنوان مکمل و به همراه ISO  9001: 2015  اجرا شود.

پس از  1 اکتبر 2017، نمی توان ممیزی ایزو 16949 را انجام داد و سازمان ها طبق الزامات ،در راستاي چرخه آديت و با توجه به زمان بندي مشخص بايد IATF جديد را اجرا کنند.

 براي تغيير ورژن جديد بايد يک مميزي مجدد و زمان اضافي براي بررسي مستندات باشد. کليه عمليات پشتيباني در سايت يا در يک مکان از راه دور بايد در روند تغيير و بروزرساني قرار گيرد.


مزایای سيستم مديريت کيفيت مبتني بر IATF 16949:

·        روشی برای اينکه چگونه يک سازمان بتواند نيازهاي مشتريان و ساير سهامداران خود را برآورده کند

·        ایجاد بهبود مستمر

·        سازمانها با تعریف اهداف  به طور مداوم فرآيندهاي خود را بهبود ميبخشند

·        تاکيد بر پيشگيري از  نقص

·        شامل الزامات خاص و ابزار اصلي از صنعت خودرو است

·        برنامه ريزي پيشرفت کيفيت محصول (APQP)

·        تجزيه و تحليل اثرات (FMEA)

·        کنترل فرآيند آماري (SPC)

·        تجزيه و تحليل سيستم هاي اندازه گيري (MSA)

·        کاهش اتلاف در زنجيره تامين

·        مستند سازي و پياده سازي سياست هاي شرکت

 شرایط تمدید گواهینامه ایزو

تمدید و ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو گواهینامه برای دوره 3 ساله در صورت وجود شرایط زیر نگهداری و تمدید خواهد شد: الف – در ممیزی مراقبتی سالانه از سازمان اخذ کننده ایزو این اطمینان حاصل شود که کلیه الزامات سیستم مدیریت کیفیت رعایت میشود.
ادامه مطلب

 نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو ISO 14001:2015

ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشدزمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستیدگواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 16817:2012

استاندارد ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو IWA1:2005

IWA1:2005 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.
ادامه مطلب

 5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S یا نظام آراستگی محیط کار ، نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند : seiri، seiton، seiso، seiketsu و shitsuke.که همه انها با حرف S شروع می شوند.
ادامه مطلب