مراحل اخذ ایزو چگونه است؟


اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحل مختلفی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.

1-      تکمیل فرم پرسشنامه توسط سازمان متقاضی جهت بررسی وضعیت و ماهیت سازمان جهت برآورد هزینه مشاوره

2-      ارسال نامه اعلام قیمت یا پیش فاکتور

3-      عقد قرارداد با شرکت مشاور ایزو

4-      معرفی مشاور و برگزاری جلسه گپ آنالیز با مدیر ارشد سازمان متقاضی جهت آگاه شدن از نحوه عملکرد و ضرورت ایزو و درخواست پشتیبانی مستمر وی

5-      طراحی الزامات و مستندات سیستم مدیریت کیفیت و تدوین راهکاری اجرایی برای مستقر کردن سیستم در نظر گرفته و تعیین مسئولیت کلیه اشخاص مسئول در سیستم به طور شفاف

6-      آموزش الزامات عمومی و آشنایی کلی با ایزو و سیستم مدیریت کیفیت به کلیه پرسنل موثر سازمان

7-      پیاده سازی سیستم والزامات ایزو توسط کلیه واحدهای مربوطه سازمان

8-      پیش ممیزی سازمان جهت بررسی میزان آمادگی سازمان جهت انجام ممیزی شخص ثالث

9-      انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو به کمک مشاور

10-  عقد قرارداد با مرجع صدور گواهینامه

11-  تعیین روز ممیزی با کمک مرجع صدور گواهینامه ایزو

12-  انجام ممیزی در دو مرحله

13-  رفع عدم انطباق های احتمالی

14-   صدور گواهینامه بصورت 3 ساله ولی بشرط تمدید سالیانه

15-   گواهینامه صادره تا زمان مندرج در گواهینامه معتبر است و هر سال می بایست تمدید گردد 

 مدل تعالی سازمانیEFQM

تعالي سازماني، از جمله مفاهيمي بوده است كه همواره سيستم‌هاي كاري و سازماني به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاريخ به گونه‌اي آن را بيان نموده‌اند. تعالي سازماني را مي‌توان رشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعاد مختلف آن دانست.
ادامه مطلب

 جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10004:2012

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

این استاندارد که مجموعه ای از الزامات و قوانین تخصصی آرایشگاههای آمریکا را در بردارد و به عنوان ابزاری کارآمد به آرایشگاهها کمک می نمایدکه خود را با الزامات بهداشتی و ایمنی روز دنیا منطبق نموده و اطمینان خاطر مشتریان خود را بیش از پیش جلب نمایند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 10006:2003

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.
ادامه مطلب

 موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد.
ادامه مطلب