مراحل اخذ ایزو


اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.

1-      تکمیل فرم پرسشنامه توسط سازمان متقاضی جهت بررسی وضعیت و ماهیت سازمان جهت برآورد هزینه مشاوره

2-      ارسال نامه اعلام قیمت یا پیش فاکتور

3-      عقد قرارداد با شرکت مشاور  ایزو

4-      معرفی مشاور و برگزاری جلسه گپ آنالیز با مدیر ارشد سازمان متقاضی جهت آگاه شدن از نحوه عملکرد و ضرورت ایزو و درخواست پشتیبانی مستمر وی

5-      طراحی الزامات و مستندات سیستم مدیریت کیفیت و تدوین راهکاری اجرایی برای مستقر کردن سیستم در نظر گرفته و تعیین مسئولیت کلیه اشخاص مسئول در سیستم به طور شفاف

6-      آموزش الزامات عمومی و آشنایی کلی با ایزو و سیستم مدیریت کیفیت به کلیه پرسنل موثر سازمان

7-      پیاده سازی سیستم والزامات ایزو توسط کلیه واحدهای مربوطه سازمان

8-      پیش ممیزی سازمان جهت بررسی میزان آمادگی سازمان جهت انجام ممیزی شخص ثالث

9-      انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو به کمک مشاور

10-  عقد قرارداد با مرجع صدور گواهینامه

11-  تعیین روز ممیزی با کمک مرجع صدور گواهینامه ایزو

12-  انجام ممیزی در دو مرحله

13-  رفع عدم انطباق های احتمالی

14-   صدور گواهینامه بصورت 3 ساله ولی بشرط تمدید سالیانه

15-   گواهینامه صادره تا زمان مندرج در گواهینامه معتبر است و هر سال می بایست تمدید گردد