1- بهبود شایستگی ممیزان 2- رساندن شکایات مشتریان به صفر 3- به صفر رساندن شکایات به مرجع اعتباربخشی علیه اعتبار گواهی صادر شده از سازمان 4- پیش بینی ، درک و برآوردن انتظارات و نیازهای مشتریان
عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
ایزو 13485 در حقیقت مبناهای سیستم مدیریت کیفیت را مشخص می کند که در آن سیستم سازمان مربوطه نیاز به ارائه مدارک و نشان دادن توانایی خود در ارائه تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط با آن را دارد. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 13485 می بایست جز اولویت شرکت های ارائه کننده تجهزیات پزشکی قرار بگیرد.
استاندارد ایزو مختص موسسات مالی و بانک ها ایزو 13616: خدمات مالی و شماره حساب بین المللی بانک هاایزو 11649: گواهینامه الزامات و ساختاربانکداری کلانEBANKING: بانکداری الکترونیکیایزو 13569: خدمات مالی و امنیت اطلاعاتایزو 22307: ارزیابی اثرات حریم کاربران
تعالي سازماني، از جمله مفاهيمي بوده است كه همواره سيستمهاي كاري و سازماني به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاريخ به گونهاي آن را بيان نمودهاند. تعالي سازماني را ميتوان رشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعاد مختلف آن دانست.