خدمات ممیزی


ممیزی ایزو به معنی چک کردن است جهت حصول اطمینان از این که آنچه در سازمان ممیزی میشود با آنچه انجام شده است مطابقت دارد .

در طی یک ممیزی ایزو شما:

 -    تأیید کنید که سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO مرتبط است
 -    چک کنید تا اطمینان حاصل شود که اقدامات انجام شده در جهت اهداف کیفیت سازمان هستند یا خیر ؟
-     بررسی کنید که هر گونه مشکلی در سیستم مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است

ممیزی ایزو یعنی :

یک بازرسی سیستماتیک و مستقل برای تعیین اینکه آیا فعالیت های سیستم کیفیت سازمان و نتایج مربوطه آن مطابق با اقدامات برنامه ریزی شده است ؟ و این که آیا این توافقات به طور مؤثر اجرا می شوند و برای رسیدن به اهداف مناسب هستند یا خیر


سه نوع اصلی از ممیزی ایزو وجود دارد:

1-   ممیزی داخلی : در داخل یک سازمان برای اندازه گیری نقاط قوت و ضعف خود در برابر روش ها یا روش های خود و / یا در برابر استانداردهای خارجی که توسط (داوطلبانه) یا اعمال شده بر (اجباری) سازمان تعیین می شود انجام می شود.

ممیزی داخلی یک حسابرسی داخلی است که توسط ممیزان سازمان مورد بازرسی قرار می گیرند اما هیچ منافعی در نتایج ممیزی داخلی وجود ندارد.


2-   ممیزی دوم شخص : یک ممیزی خارجی است که توسط یک مشتری یا یک سازمان قراردادی از طرف مشتری انجام می شود.

ممیزی های دوم شخص تحت شرایط قوانین قرارداد قرار می گیرند،

ممیزی های دوم شخص گرایش بیشتری نسبت به ممیزی های اول شخص دارند، زیرا نتایج حسابرسی می تواند بر تصمیم های خرید مشتری تأثیر بگذارد.


3-      ممیزی شخص ثالث : توسط یک سازمان ممیزی کننده مستقل از روابط مشتری و تامین کننده انجام می شود و از هر گونه تضاد منافع آزاد است. استقلال سازمان ممیزی کننده یک جزء کلیدی از ممیزی شخص ثالث است. ممیزی های شخص ثالث در صورتیکه بدون عدم انطباق طی شود منجر به ثبت و صدور گواهینامه ایزو مربوطه خواهد شد .

برخی از مقالات

 اخذ ایزو 15189

هدف از تدوین ایزو15189، تعیین الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت در آزمایشگاه های پزشکی می باشد.ایزو 15189 توسط آزمایشگاه های پزشکی برای ایجاد و تکوین سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی صلاحیت خود کاربرد دارد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو ISO 14001:2015

ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشدزمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستیدگواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10004:2012

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 22000:2005

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. ایزو 22000 شامل
ادامه مطلب

 گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

این استاندارد که مجموعه ای از الزامات و قوانین تخصصی آرایشگاههای آمریکا را در بردارد و به عنوان ابزاری کارآمد به آرایشگاهها کمک می نمایدکه خود را با الزامات بهداشتی و ایمنی روز دنیا منطبق نموده و اطمینان خاطر مشتریان خود را بیش از پیش جلب نمایند.
ادامه مطلب

 درباره گواهینامه های ایزو

زو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی است که دارای 162 سازمان استاندارد ملی است. دبیرخانه مرکزی این سازمان در ژنو سوئیس می باشد. این سازمان از طریق اعضای آن، کارشناسانی را تربیت می کند تا دانش و توسعه استانداردهای بین المللی را به طور داوطلبانه و بر اساس توافق بر پایه ای که از تغییرات و نوآوری پشتیبانی کند
ادامه مطلب