مشاور ایزو - تعهدات شرکت مشاوره ایزو چیست ؟

سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO شبکه ای از موسسات استاندارد ملی در 147 کشور است و دفتر مرکزی آن در ژنو، سوئیس واقع شده است. ایزو به عنوان سازمانی نظارتی عمل می کند که شرایط کسب و کار و کیفیت را برآورد می کند و توسط صدور و اخذ گواهینامه ایزو تولیدات و خدمات شرکت ها را تایید می کند. شرکت ها می توانند با همکاری با مشاوران ایزو تولیدات خود را به کیفیت مناسب برای دریافت این گواهینامه ها برسانند، وظایف شرکت مشاوره ایزو مشخص و در جهت دریافت سریع تر گواهینامه ایزو می باشد.

استانداردهای بین المللی یک چارچوب، یک بستر مشترک بین تأمین کنندگان و مشتریان آنها را ارائه می دهند، این توافق نامه جهانی تجارت و انتقال فناوری را تسهیل می کند. ISO بزرگترین توسعه دهنده استاندارد در جهان می باشد؛ استانداردها در تأمین کیفیت، ایمنی، قابلیت اطمینان، کارایی و قابلیت تعویض نقش اساسی دارند، همچنین استانداردهای ایزو منجر به بازده بالاتر سرمایه می شوند. استانداردهای ایزو به توسعه، ساخت و عرضه محصولات و خدمات با صرفه تر، ایمن تر و تمیزتر کمک می کنند، آنها همچنین اغلب مبانی فنی برای بهداشت، ایمنی و قوانین زیست محیطی را در اختیار دولت ها قرار می دهند.


نقش مشاور ایزو

بازار رقابتی فعلی خواستار محصولات و خدمات با کیفیتیست که به مشتری تجربه استثنایی را ارائه می دهند. شناخته شدن به عنوان یک برند با کیفیت جهانی می تواند کلید دستیابی به برتری در بازار جهانی رقابتی در حال رشد باشد. اگر قصد اخذ گواهینامه ISO را دارید، انتخاب مشاور ایزو مناسب یک تصمیم حیاتی است که تعیین می کند روند صدور گواهینامه شما به طور کارآمد و یکپارچه ای انجام شود، مشاور مناسب همچنین می تواند سرعت گرفتن گواهینامه را افزایش دهد. در تمامی مراحل صدور گواهینامه ایزو، مشاور ایزو شما از نظر ارائه راه حل برای مشکلاتی که حتی ممکن است متوجه آن نشوید، نقشی اساسی دارد؛ از این رو مشاور شما باید از جریان فرآیند، بهینه سازی های مورد نیاز و پارامترهای انطباق آگاهی کامل داشته باشد.

یک مشاور ایزو نمی تواند اقدام به اخذ ایزو برای شما نماید و این موضوع برعهده نهاد صدور گواهینامه (CB) است. مشاور شما وظیفه دارد شما را مطابق با استانداردهای ایزو و تصویب ممیزی کیفیت خارجی که توسط یک حسابرس شخص ثالث از یک CB انجام می شود، تنظیم کند. لازم به ذکر است که تنها پس از گذراندن حسابرسی خارجی می توان اقدام به اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان شما نمود. استانداردهای خاصی مانند گواهینامه ISO برای ایجاد اعتبار و اطمینان در هر صنعتی بسیار مورد نیاز هستند. مهم نیست شرکت شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، اخذ گواهینامه ISO یک مزیت است که نه تنها به شما برتری بیشتری نسبت به دیگران می دهد بلکه به شما امکان می دهد در میان رقبا برجسته شوید. از مهمترین مزایای گواهینامه های ایزو این است که شما می توانید به مشتری اطمینان دهید که از بالاترین استانداردهای کیفیت پیروی می کنید.


وظایف و تعهدات مشاور ایزو

تصمیم استراتژیک هر کسب و کار برای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت یا هر نوع سیستم دیگر و دستیابی به گواهینامه ISO تصمیمیست که تأثیر بسزایی در سازمان خواهد داشت. تصمیم برای اجرای سیستم مدیریت ایزو اغلب زمانی اتخاذ می شود که شرکت در تلاش برای گسترش یا تلاش برای ورود به بازارهای جدید باشد. مزایای استفاده از یک مشاور معتبر و باتجربه ایزو که دانش خوبی در مورد استانداردهای مربوط به ISO و بخش صنعتی دارد این است که شما توسط یک سیستم مدیریتی اجرا شده به طور موثر و در کنار افرادی که می فهمند چگونه می توانند به پیشرفت مستمر ادامه دهند، گواهینامه مورد نظرتان را کسب خواهید کرد.

یک شرکت مشاور ایزو که قرار است برای سازمان ها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نماید و عملکرد آنها را بهبود بخشد ، دارای وظایف مشخصی است که انجام صحیح آنها نیاز به همکاری متقابل از طرف سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو دارد. به صورت کلی وظایف و تعهدات مشاوران ایزو را می توان به صورت زیر بیان نمود:

1- آموزش تمامی پرسنل شرکت در مورد مفاهیم و الزامات استاندارد ایزو

2- همفكری در انتخاب نماینده مدیریت كارفرما

3- مشاوره در طراحی چارت سازمانی، شرح وظایف و نیازسنجی آموزشی شرکت

4- همفكری و مشاوره در شناسایی فرایندهای سیستم مدیریت كیفیت و تعیین توالی و تعامل این فرایندها، تعیین شاخص های ارزیابی فرآیند و ایجاد مکانیزم پایش فرآیند بر اساس واقعیات شركت كارفرما جهت اخذ ایزو

5- طراحی مدارك سیستم مدیریت كیفیت، شامل طراحی روشهای اجرایی و دستورالعمل های كاری و فرم ها، به منظور تطبیق با نیازمندی های استاندارد در شركت كارفرما

6- طراحی نظام نامه كیفیت بر اساس نیازمندی های استاندارد ایزو

7- توجیه پرسنل شرکت كارفرما در مورد مفاد روش های اجرایی و دستورالعمل های كاری ارائه شده و اصلاح و تكمیل این مدارک بر اساس توافق مشاور و پرسنل مرتبط شرکت جهت اخذ گواهینامه ایزو

8- نظارت بر اجرای سیستم مدیریت كیفیت در شركت كارفرما و رفع اشكالات احتمالی در ارتباط با موضوع قرار داد

9- همراهی با تیم كارفرما در انجام ممیزی داخلی سیستم مدیریت كیفیت

10- همراهی با تیم كارفرما در جلسه بازنگری مدیریت

11- راهنمایی شركت كارفرما در انتخاب مرجع صدور گواهی ایزو

12- مشاوره در رفع اشكالات احتمالی سیستم مدیریت کیفیت شرکت پس از پیش‎ ممیزی مرجع صدور ایزو

13- حفظ رازداری در مورد كلیه اطلاعات و اسنادی كه طی دوره مشاوره به منظور تحقق موضوع قرار داد به مشاور ارائه می شود یا در شركت كارفرما رویت میگردد.

گواهینامه ایزو 50001

ایزو 50001 شامل تمام اقداماتی است که دربرگیرنده طرح ریزی،برنامه ریزی،اجرا و کنترل مؤثر با اطمینان از حداقل مصرف انرژی برای انجام فعالیت های سازمان است.همچنین سیستم مدیریت انرژی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مستمر و منظم نسبت به بهبود عملکرد انرژی در قبال الزامات قانونی و سایر قوانین اقدام نمایند. سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001 ، بر مبنای مدل بهبود مستمر

5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند. این کلمات عبارتند از Seiri ،Seiton ،Seiso ،Seiketsu و Shitsuke که همه آن ها با حرف S شروع می شوند و به همین علت با نام 5S معرفی می شود. این نظاام آراستگی هم پا با اخذ گواهینامه ایزو برای محیط های کاری مورد نیاز می باشد.

مزایای اخذ ایزو چیست ؟

به صورت کلی مزایای زیادی را می تواند برای اخذ گواهینامه ایزو بر شمرد ، هر سازمان بنا بر نوع گواهینامه ای که قصد دارد اخذ نماید بخشی از فرآیندهای سازمانی خود را بهبود می دهد.این کار با کمک شرکت مشاور ایزو انجام می گیرید و با ممیزی های مستمر ادامه می یاید.

اخذ گواهینامه ایزو 17025

ISO / IEC 17025، الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه است .نسخه جدید استاندارد 17025 توسط ایزو و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در سال 2017 برای به روزرسانی محتویات آن و ارائه خدمات بهتر آزمایشگاه هایی که از آن استفاده می کنند، منتشر شد.

اخذ ایزو 9001

ما قصد داریم یک راهنمای مفید در ارتباط با اخذ گواهینامه ایزو 9001 و دلیل اهمیت این گواهینامه در این قسمت به شما ارائه دهیم. ایزو 9001 یکی از مهم ترین استاندارد های موجود در زیر مجموعه ISO 9000 است. Quality Assessment Lia یک گواهینامه معتبر تحت اعتبار ASCB هست، بنابراین قبل از اینکه شما شروع به کار کنید، با ما در ارتباط باشید تا بتوانید به شما کمک کنیم تا شرایط لازم برای اخذ گواهینامه ایزو و دستیابی به صدور گواهینامه معتبر ISO 9001 را داشته باشید.

گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.