گواهینامه ایزو 16817

طراحی دکوراسیون داخلی
استاندارد  ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.نمای داخلی ساختمان صرفاً اشاره بر بیش از یک محیط روشن و راحت برای انجام کار دارد.  ایزو 16817 با توجه به پارامترهای مختلف و کارآمد بر کیفیت محیط داخل ساختمان، چارچوبی ارائه می نماید.
ایزو 16817  طراحی محیط ساختمان – محیط داخل ساختمان – فرآیند طراحی در نمای ساختمان، به اعضای تیم طراح با تضمین راحتی لازم در نما، تاثیر فیزیولوژیکی نور و کارایی انرژی و پایداری ساختمان ها کمک خواهد نمود. طراحی نمای داخلی ساختمان نیازمند وجود کیفیت برای کاربران می باشد که می بایست مرتبط با نیازهای بشر از جمله عناصر : کارایی ، آسایش و راحتی ، بهداشت ، ایمنی و رفاه برای هر فرد باشد.در این استاندارد تیم های طراحی از جمله معماران و مهندسان ، مشتریان ساختمانی ،پیمانکاران ، مقامات دولتی و اعضای هیات علمی ، ابزاری مفید برای کار خود همراه با استفاده از فرآیند طراحی کارآمد در دستیابی به یک نمای داخلی در ساختمان را خواهند یافت که کیفیت مورد نیاز برای کاربران را در بر خواهد داشت.


این استاندارد، دستورالعملی برای دعوت از طراحان برای پیروی از رویکرد مترقی و حق انتخاب و کسب راه حل های مسالمت آمیز با توجه به اهداف مشتری و محدودیت ها و فرصت های مرتبط با محل ساختمان می باشد.همچنین این استاندارد در دستیابی به سطح عملکرد بالا و یا ارزشی که توسط برنامه ها و یا مقررات قابل اجرا بر قرار می شود، کمک خواهد نمود.
ایزو 16817 برای طراحان ساختمان بخصوص در ارائه طرح یک محیط داخلی با کیفیت و دستیابی به نمایی با کارایی و کیفیت برتر همراه با تعاملمدیریت با دیگر جوانب طراحی پروژه می باشد. استاندارد ایزو 16817 فرآیند طراحی یکپارچه نمای داخل ساختمان از جمله در جوانب معماری و مهندسی ، روشنایی روز و روشنایی مصنوعی ، رضایت کاربران ، ایجاد رفاه و بهره وری و همچنین عملکرد انرژی و پایداری ساختمان ، را ارائه می دهد.
ایزو 16817 یک پروسه طراحی ترکیبی برای محیط های بصری داخلی با کیفیت است که جنبه های مهندسی و معماری نور طبیعی و مصنوعی را در بر می گیرد، تا رضایت، سلامت و بازدهی مشتری را به همراه مصرف انرژی و پایداری ساختمان ها تضمین شود.یک طراحی داخلی با کیفیت باید نیازهای انسان را درنظر داشته باشد، این نیازها اجرای امور کاری، آسایش بصری، بهداشت، سلامت و ایمنی هستند که در تطابق با ایزو ایزو/تی سی 159 (ارگونومی) می باشند..

متقاضیان استاندارد ایزو 16817
  شرکت های طراح و سازنده ساختمان
  شرکت های طراح دکوراسیون داخلی

شرایط تعلیق و ابطال گواهینامه ایزو

تعلیق گواهینامه ایزو ، ابطال گواهینامه و یا کاهش دامنه گواهینامه باید یک خط مشی و رویه ای برای تعلیق و ابطال و کاهش دامنه گواهینامه های ایزو و استانداردها وجود داشته باشد. سازمان گواهی کننده باید در موارد زیر گواهینامه را تعلیق کند:

چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

هزینه مشاوره ایزو

برای اخذ گواهینامه ایزو از مراجع معتبر نیاز به انجام دستورالعمل هایی می باشد که ممکن است افراد درباره آن ها اطلاعات کافی نداشته باشند. با توجه به این موضوع افرادی که قصد اخذ گواهینامه ایزو را دارند باید در ارتباط با آن مشاوره های لازم را انجام دهند. مشاوره ایزو نیز شامل هزینه جداگانه می باشد که در ادامه در ارتباط با آن توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.

گواهینامه ایزو GMP

GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با موادغذایی می باشد. GMP از گواهینامه های مرتبط به سازمان غذا و دارو کشور آمریکا است که به منظور روش های تولید مناسب مورد استفاده قرار می گیرد ، برای صنایعی همچون دارو ، غذا و همچنین آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ایزو GMP کلیه شرکت های تولید کننده موارد ذکر شده را ملزم به رعایت استاندارد های از پیش تعیین شده برای تولید و بسته بندی محصولات و دستگاه ها می نماید.

ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد

اخذ ایزو 10002

نارضایتی مشتری می تواند منجر به صدمه به تجارت ها و سازمان ها شود. مدیر باهوش راه هایی برای متفاوت کردن خود از رقبا، تعریف استاندارد خدمات مشتری و ارایه یک سیستم رسیدگی به شکایات مستمر برای مشتریان خود پیدا خواهد کرد.مدیریت شکایت چالش بر انگیز است زیرا همیشه یک راه حل ثابت وجود ندارد. موفقیت در این امر به نحوه شناخت شما از شکایت، نوع رسیدگی به آن و میزان رضایت مشتری از راه حل ارائه شده بستگی دارد. اخذ گواهینامه ایزو 10002 به سازمان ها در شناسایی، مدیریت و شناخت شکایات مشتری ها کمک می کند.