خدمات ممیزی


ممیزی ایزو به معنی چک کردن است جهت حصول اطمینان از این که آنچه در سازمان ممیزی میشود با آنچه انجام شده است مطابقت دارد .

در طی یک ممیزی ایزو شما:

 -    تأیید کنید که سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO مرتبط است
 -    چک کنید تا اطمینان حاصل شود که اقدامات انجام شده در جهت اهداف کیفیت سازمان هستند یا خیر ؟
-     بررسی کنید که هر گونه مشکلی در سیستم مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است

ممیزی ایزو یعنی :

یک بازرسی سیستماتیک و مستقل برای تعیین اینکه آیا فعالیت های سیستم کیفیت سازمان و نتایج مربوطه آن مطابق با اقدامات برنامه ریزی شده است ؟ و این که آیا این توافقات به طور مؤثر اجرا می شوند و برای رسیدن به اهداف مناسب هستند یا خیر


سه نوع اصلی از ممیزی ایزو وجود دارد:

1-   ممیزی داخلی : در داخل یک سازمان برای اندازه گیری نقاط قوت و ضعف خود در برابر روش ها یا روش های خود و / یا در برابر استانداردهای خارجی که توسط (داوطلبانه) یا اعمال شده بر (اجباری) سازمان تعیین می شود انجام می شود.

ممیزی داخلی یک حسابرسی داخلی است که توسط ممیزان سازمان مورد بازرسی قرار می گیرند اما هیچ منافعی در نتایج ممیزی داخلی وجود ندارد.


2-   ممیزی دوم شخص : یک ممیزی خارجی است که توسط یک مشتری یا یک سازمان قراردادی از طرف مشتری انجام می شود.

ممیزی های دوم شخص تحت شرایط قوانین قرارداد قرار می گیرند،

ممیزی های دوم شخص گرایش بیشتری نسبت به ممیزی های اول شخص دارند، زیرا نتایج حسابرسی می تواند بر تصمیم های خرید مشتری تأثیر بگذارد.


3-      ممیزی شخص ثالث : توسط یک سازمان ممیزی کننده مستقل از روابط مشتری و تامین کننده انجام می شود و از هر گونه تضاد منافع آزاد است. استقلال سازمان ممیزی کننده یک جزء کلیدی از ممیزی شخص ثالث است. ممیزی های شخص ثالث در صورتیکه بدون عدم انطباق طی شود منجر به ثبت و صدور گواهینامه ایزو مربوطه خواهد شد .

برخی از مقالات

 هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
ادامه مطلب

 اخذ ایزو 10004:2012

ایزو 10004 راهنمایی هایی را برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری تعریف و ارائه می دهد ISO 10004 برای استفاده درهمه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است.
ادامه مطلب

 وظايف و تعهدات مشاور ایزو

یک شرکت مشاور ایزو که قرار است برای سازمان ها گواهینامه ایزو صادر کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد دارای وظایف مشخصی است.انجام صحیح این وظایف نیاز به همکاری متقابل از طرف سازمان متقاضی گواهینامه ایزو دارد.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

این استاندارد که مجموعه ای از الزامات و قوانین تخصصی آرایشگاههای آمریکا را در بردارد و به عنوان ابزاری کارآمد به آرایشگاهها کمک می نمایدکه خود را با الزامات بهداشتی و ایمنی روز دنیا منطبق نموده و اطمینان خاطر مشتریان خود را بیش از پیش جلب نمایند.
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 22000:2005

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. ایزو 22000 شامل
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 10006:2003

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.
ادامه مطلب