اخذ گواهینامه ایزو 17025

ISO / IEC 17025

الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون

ISO / IEC 17025، الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه است .نسخه جدید استاندارد 17025  توسط ایزو و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در سال 2017 برای به روزرسانی محتویات آن و ارائه خدمات بهتر آزمایشگاه هایی که از آن استفاده می کنند، منتشر شد.

ISO / IEC 17025  توسط کارشناسان آزمایشگاهی از سراسر جهان به همراه 18 سازمان ارتباطات توسعه می یابد ، مانند مرجع اعتباربخشی آزمایشگاه (ILAC) و بسیاری از انجمن های نمایندگی از آزمایشگاه ها. 

گواهینامه ایزو 17025 چه مزایایی برای کسب و کار یا سازمان ما به ارمغان خواهد آورد؟

گواهینامه ایزو 17025 آزمایشگاه ها را قادر می سازد تا نشان دهند که کارآمد هستند و نتایج قابل اعتماد را تولید می کنند،

همچنین کمک می کند تا همکاری بین آزمایشگاه ها و سایر سازمان ها بیشتر شود . گزارش های تست و گواهی ها را می توان از یک کشور به کشور دیگر بدون نیاز به آزمایش بیشتر پذیرفت، که به نوبه خود، تجارت بین المللی را بهبود می بخشد. 

صدور ایزو ISO/IEC 17025 برای چه کسانی است  ؟

ISO / IEC 17025 برای هر سازمانی که تست، نمونه برداری، آزمایش ، کالیبراسیون که نتایج قابل اعتماد می خواهد، مفید است.

این شامل همه آزمایشگاهها می شود، چه در صورتی که متعلق به آنها باشد و یا توسط نهاد دولتی اداره شود

اخذ گواهینامه ایزو 17025 برای دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، دولت ها، سازمان های بازرسی، سازمان های صدور ایزو و دیگر ارگان های مربوط به ارزیابی انطباق با نیاز به انجام آزمایش، نمونه برداری یا کالیبراسیون مفید است

چه تغییرات کلیدی از ورژن 2005 به 2017 به وجود امده است ؟

مهمترین تغییرات ایزو 17025 نسخه 2017 عبارتند از:

·        اسکوپ تجدید نظر شده است, برای پوشش همه فعالیت های آزمایشگاهی، از جمله آزمایش، کالیبراسیون و نمونه برداری مرتبط همراه با کالیبراسیون و آزمایشات نهایی.

·        یک ساختار جدید اتخاذ شده برای تطبیق  با دیگر استانداردهای ایزو موجود

·          ISO/IECاستانداردهای ارزیابی انطباق مانند سری ISO / IEC 17000 در مورد ارزیابی انطباق

·        از استاندارد ایزو جدیدتر مانند ایزو 9001 (مدیریت کیفیت)،پشتیبانی می کند

گواهینامه ایزو 17020

دامنه کاربرد این استاندارد در زمینه ارزیابی، بازبینی و نهایتا صدور گواهینامه ایزو 17020 برای سازمانهای تائید صلاحیت شده و انواع مختلف سازمانهای بازرسی کننده از سوی مراجع تائید صلاحیت می باشد.

گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.

گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش

اخذ ایزو ISO 14001

زمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستید اخذ گواهینامه ایزو ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشد. گواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.

اصطلاحات مربوط به گواهینامه ایزو

برای آشنایی با روند اخذ گواهینامه ایزو و یا آگاهی بیشتر با فرایند استاندارد سازی، سازمان ایزو اقدام به ارائه تعاریف و اصطلاحاتی نموده است که توسط کشورهای عضو این سازمان به شکل هماهنگ پایه گذاری شده است. زبان اصلی تعاریف یکپارچه سازمان ایزو بر اساس دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد و آنچه که می توان مشاهده کرد استفاده از واژه ها و اصطلاحات بر اساس این دو زبان می باشد که هر کشور می تواند آن را بر اساس زبان کشور خود ترجمه نماید.

گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت پروژه ایزو10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت ها می گردد.