گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

ایزوی مرکزهای آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.

فواید بهره مندی از سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA2
• تثبیت جایگاه سازمان آموزش‌دهنده در محیط اجتماعی- اقتصادی مربوط به حوزه فعالیت خود
• ارتقاء تصویر سازمان در جامعه و افزایش اعتماد مشتریان
• اطمینان خاطر از انطباق با الزامات قانونی و حرفه‌ای
• بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌های ناشی از کیفیت پایین 
• اثبات تعهد مدیران ارشد سازمان به بهبود مداوم فرایندها و خدمات خود و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه

دامنه کاربرد استاندارد IWA 2
تمامی سازمانهای ارائه دهنده خدمات آموزشی در کلیه سطوح شامل مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، مراکز ارائه دهنده آموزش‌های از راه دور، مکاتبه‌ای و الکترونیکی می‌توانند از این استاندارد استفاده نمایند.
 اخذ ایزوIWA 2:2007 به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق تمامی اصول کیفیت مدیریت یکپارچه را در ارتباط با آموزش و مراکز آموزشی پیاده سازی می شود و مورد بررسی قرار می گیرد .در این گواهینامه کیفیت آموزش در راستای بهترین نتیجه قرار می گیرد و تمام ریسک مراکز آموزشی برطرف خواهد شد.

اخذ گواهینامه ایزو 16949 IATF

گواهینامه ایزو IATF16949:2016 جايگزين ISO / TS 16949: 2009 استانداردي است که الزامات سيستم مديريت کيفيت (QMS) را براي بخش خودرو مشخص مي کند.

هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان

گواهینامه ایزو 45001

از نکات مهمی که می بایست برای میسر سازی نکات بهداشتی و بالا بردن ایمنی در مشاغل به آن توجه نمود ، رعایت دستورالعمل هایی است که با اخذ گواهینامه ایزو 45001 حاصل می شود.این گواهینامه بر اساس سازمان جهانی استانداردسازی یا همان ایزو تهیه و تدوین شده است و دارای ملزومات و مقررات خاصی می باشد.بنابراین واحد های صنعتی و صنایع به منظور کاهش حوادث و بالا بردن ایمنی ملزم به اخذ ایزو 45001 می باشند.

گواهینامه ایزو 16949

صنعت خودرو نمونه ای از صنایعی است که مجموعه ای از ویژگی ها مانند محصولات پیچیده، اهمیت بالای کیفی، الزامات ایمنی، بازار گسترده فروش، ضریب اشتغال زایی قابل توجه وغیره را دارا میباشد. با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها ،سیتم مدیریت کیفی که برای یک مجموعه تولید کننده خودرو و یا قطعات آن گزینش میگردد، باید حائز شرایط و الزاماتی باشد که توانای پاسخگویی به تمامی موارد فوق را دارا باشد.

گواهینامه ایزو 17020

دامنه کاربرد این استاندارد در زمینه ارزیابی، بازبینی و نهایتا صدور گواهینامه ایزو 17020 برای سازمانهای تائید صلاحیت شده و انواع مختلف سازمانهای بازرسی کننده از سوی مراجع تائید صلاحیت می باشد.

ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد