گواهینامه ایزو 10006

پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو مدیریت پروژه یا ایزو 10006 به کارفرما این اطمینان را می دهد که پیمانکار دارای یک نظام منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد و در سازمان هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ایزو10006 در آن پیاده سازی شده ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها باعث افزایش کارآیی و اثر بخشی فعالیت ها می گردد.


انجمن مدیرت پروژه APM در سال 1992 اولین سری استاندارد دانش مدیریت پروژه (Project Management Body of Knowledge)  که به اختصار PMBOK خوانده می شود. این استاندارد حاوی الزاماتی برای مدیرت پروژه می باشد که تضمین کننده رسیدن به اهداف پروژه می باشد . بر اساس PMBOK هر پروژه به 5 مرحله آغاز ، برنامه ریزی ، اجرا، کنترل و خاتمه تقسیم شده و این استاندارد برای اجرای موفق این 5 مرحله راهنمایی های کاربردی ارائه می کند . سازمان جهانی استاندارد سازی یا ISO با توجه به نتایج موفق به دست آمده از این استاندارد اقدام به تدوین استاندارد جهانی ایزو 10006 نمود و این استاندارد بین المللی می رود در جهان جانشین موفقی برای سایر روش های مدیریت پروژه گردد .


کاریرد بهره گیری از گواهینامه ایزو 10006

به طور کلی اصلی ترین کاربرد اخذ گواهینامه ایزو مدیریت پروژه برای سازمان هایی است که برای انجام پروژه های خود نیازمند افزایش کیفی آن هستند تا پروژه مورد نظر با تمام ابعاد و پیچیدگی های آن به صورت اصولی تحت نظر قرار گرفته و نتیجه نهایی افزایش کیفیت پروژه باشد.


دلایل طراحی سیستم مدیریت پروژه

بهره گیری از استاندارد های معین برای هر پروژه ای لازم است.نگارش استاندارد ایزو 10006 که دارای انواع اصول و قواعد برای تحقق افزایش کیفی پروژه می باشد مسیر رسیدن به هدف را به صورت اصولی برای شرکت ها و سازمان ها تسهیل می بخشد.بنابراین فرقی نمی کند پروژه شما در ابعاد کوچک یا بزرگ باشد ، اخذ گواهینامه ایزو 10006 برای انجام اصولی پروژه ها الزامی است.

اخذ گواهینامه ایزو 10006


مزایای استاندارد ایزو10006 مدیریت کیفیت در پروژه و داشتن گواهینامه آن :

✔ داشتن نگرش سیستماتیک به مدیریت پروژه

✔ مدیریت بهتر هزینه پروژه

✔ بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی در پروژه بین سازمان ، مشاور ( ناظر ) و کارفرما

✔ مدیریت زمان و کاهش تاخیرات پروژه

✔ مدیریت سوابق ، مدارک و اطلاعات

✔ استفاده بهینه از منابع سازمان

✔ جلو گیری از اعمال سلیقه شخصی در مدیریت و یکنواختی روش

✔ کنترل ریسکهای پروژه

✔ مدیریت بهتر تدارکات و خریدها

✔ ایجاد نگرش مثبت به مدیریت شرکت

✔ رسیدن به کیفیت تعیین شده در پروژه


با اخذ گواهینامه  ایزو 10006 در کنار سایر گواهینامه های مورد نیاز جهت طی مسیر پیشرفت سازمان که می توان به گواهینامه ایزو 9001 ، ایزو 10004 ، اخذ گواهینامه IMS یا مدیریت یکپارچه و... اشاره کرد ، شاهد رشد و پیشرفت سازمان و افزایش اعتبار آن ها میان مشتریان و کارفرمایان خواهیم بود.


ارتباط گواهینامه ایزو 10006 با روند اجرای مدیریت پروژه

این موضوع دارای دو بعد مختلف یعنی سازمان و نظارت پروژه می باشد.از بعد سازمانی اخذ ایزو 10006 می تواند سبب افزایش کیفی ارتباط شرکت ها با یکدیگر از منظر تجاری شده و به هیمن منظور سازمان ها می توانند ارتباط راحت تری را با یکدیگر برقرار سازند.از بعد نظارتی نیز می توان گفت با اخذ گواهینامه ایزو 10006 سازمان ها در کنار بهره گیری از شاخص KPI که به بررسی عملکرد سازمان ها می پردازد ، سبب پیشرفت پروزه ها خواهد شد. بنابراین با بهره گیری از این گواهینامه می توان شاهد رسیدن سازمان به اهداف خود باشیم.کیفیت پروژه با نظارت صحیح همراه است. پس این نظارت دقیق که با اخذ ایزو 10006 حاصل می شود نتیجه بالاترین کیفیت پروژه در سازمان می باشد.


البته شایان ذکر است که ارتباط مدیران از نقش قدرت رهبری را با سیستم مدیریت پروژه نباید نادیده گرفت. این بدین معناست که سازمان در صورت به کار گیری مدیریت قوی و ایجاد مساوات و تعادل در رهبری تیم خود ، در کنار این گواهینامه می تواند به موفقیت برسد. ایجاد تعادل در بین اعضای سازمان و انجام مسئولیت ها و تقسیم آن ها به صورت اصولی راهکار مهمی است که نتیجه ایده آلی در پی خواهد داشت. به طور کلی ایجاد تعادل و توازن و انجام کارها موازی با یکدیگر برای تحقق پیشرفت سازمان امری ضروری است.


در پایان می توان گفت اخذ گواهینامه ایزو 10006 برای مدیریت پروژه های سازمان جز اصلی ترین اولویت ها برای پیشرفت هر سازمانی می باشد. بنابراین اگر به دنبال افزایش کیفی مدیریت پروژه های سازمانی خود هستید و یا به دنبال ایجاد ارتباط بهتر و موثر با سایر سازمان ها جهت تعالی سازمان خود می باشید ، اخذ ایزو 10006 می تواند مسیر این کار را برای شما میسر و تسهیل نماید.برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ گواهینامه ایزو 10006 و یا سایر گواهینامه ها ، نحوه و هزینه صدور گواهینامه ایزو و یا سایر نکات در این زمینه ،می توانید با کارشناسان ما در شرکت QAL در ارتباط باشید.


اخذ گواهینامه ایزو 16949 IATF

گواهینامه ایزو IATF16949:2016 جايگزين ISO / TS 16949: 2009 استانداردي است که الزامات سيستم مديريت کيفيت (QMS) را براي بخش خودرو مشخص مي کند.

گواهینامه ایزو 16949

صنعت خودرو نمونه ای از صنایعی است که مجموعه ای از ویژگی ها مانند محصولات پیچیده، اهمیت بالای کیفی، الزامات ایمنی، بازار گسترده فروش، ضریب اشتغال زایی قابل توجه وغیره را دارا میباشد. با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها ،سیتم مدیریت کیفی که برای یک مجموعه تولید کننده خودرو و یا قطعات آن گزینش میگردد، باید حائز شرایط و الزاماتی باشد که توانای پاسخگویی به تمامی موارد فوق را دارا باشد.

گواهینامه ایزو GMP

GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با موادغذایی می باشد. GMP از گواهینامه های مرتبط به سازمان غذا و دارو کشور آمریکا است که به منظور روش های تولید مناسب مورد استفاده قرار می گیرد ، برای صنایعی همچون دارو ، غذا و همچنین آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ایزو GMP کلیه شرکت های تولید کننده موارد ذکر شده را ملزم به رعایت استاندارد های از پیش تعیین شده برای تولید و بسته بندی محصولات و دستگاه ها می نماید.

گواهینامه ایزو SFBB

غذای امن تر، کسب و کار بهتر: اخذ گواهینامه ایزو Sfbb یعنی دستورالعمل های مدیریت ایمنی مواد غذایی و مقررات بهداشت مواد غذایی در شرکت های کوچک برای رسیدن به غذای سالم تر، کسب و کار بهتر.

نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.

وظايف و تعهدات مشاور ایزو

یک شرکت مشاور ایزو که قرار است برای سازمان ها گواهینامه ایزو صادر کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد دارای وظایف مشخصی است.انجام صحیح این وظایف نیاز به همکاری متقابل از طرف سازمان متقاضی گواهینامه ایزو دارد.