گواهینامه ایزو GMP

GMP استانداردی برای روش های تولیدی به منظور تطابق با الزمات قانونی مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004/EG در ارتباط با مواد غذایی می باشد. GMP از گواهینامه های ایزو پرکاربرد مرتبط به سازمان غذا و دارو کشور آمریکا است که به منظور روش های تولید مناسب مورد استفاده قرار می گیرد ، برای صنایعی همچون دارو ، غذا و همچنین آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ایزو GMP کلیه شرکت های تولید کننده موارد ذکر شده را ملزم به رعایت استاندارد های از پیش تعیین شده برای تولید و بسته بندی محصولات و دستگاه ها می نماید.


اخذ گواهینامه ایزو GMP سبب می شود شرکت ها الزامات و استاندارد های لازم را جهت جلوگیری از تولید مواد آلوده و یا ایجاد خطرات و آسیب های احتمالی رعایت نمایند.از این نظر اخذ ایزو GMP سبب اطمینان بیشتر مصرف کننده و خریدار خواهد شد تا با خیال راحت اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود نماید.


گواهینامه GMP چه اهمیتی دارد؟

GMP مخفف عبارت Good Manufacturing Practice می باشد که به معنای روش ساخت خوب می باشد.تولید یک محصول ایده آل مهم ترین مسئله ای است که این گواهینامه بر روی آن تمرکز دارد.این کار سبب رشد و پیشرفت شرکت های کوچک و بزرگ خواهد شد.علاوه بر این اخذ گواهینامه ایزو GMP این امکان را فراهم می کند که مصرف کننده و مشتری با اطمینان بیشتری جذب چنین محصولاتی شود که در مجموع سبب پیشرفت شرکت و صنایع خواهد شد.همانطور که گفته شد اصلی ترین تمرکز این گواهینامه بر روی مواد و محصولات غذایی و دارویی است که نقش مهمی بر سلامت افراد دارد.


با توجه به این که این گواهینامه تمرکز ویژه بر روی محصولات غذایی ، آرایشی و همچنین دارویی دارد ، می توان گفت جز پر اهمیت ترین گواهینامه ها در زمینه سلامت جامعه می باشد.اخذ گواهینامه ایزو GMP سبب می شود جزییاتی از موارد تولید و بسته بندی غذا و دارو تحت نظر قرار بگیرد. علاوه بر این این گواهینامه تمرکز خاصی بر روی مسائلی همچون بهداشت سرویس های بهداشتی صنایع غذایی و دارویی ، صلاحیت پرسنل و کارکنان این صنایع ، بررسی و رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان ، تمرکز بر روی پروسه اعتبار سنجی در کار و... دارد.

گواهینامه ایزو GMP


اخذ گواهینامه ایزو GMP چه مزیت هایی دارد؟

به طور کلی مهم ترین مزیت هایی که اخذ ایزو GMP دارد بالا رفتن میزان رضایت مشتری از محصول ، افزایش اعتبار شرکت و صنایع در داخل و خارج از کشور ، کم کردن خطرات احتمالی برای تولید و استفاده از محصول ، ایجاد یک رویه منظم برای کارکنان جهت شیوه تولید خود و بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها ، آگاهی از مشکلات تولید و کم شدن هزینه های تولید با بهره گیری از این آگاهی و... می باشد. علاوه بر این اخذ گواهینامه ایزو GMP مزیت های زیر را برای شرکت شما خواهد داشت:

✔ شرکت می تواند تضمین کند که محصولی که به مشتری تحویل داده است تمامی الزامات کیفیت، ایمنی و بهداشت را رعایت کرده است.

✔ شرکت می تواند کیفیت بهتر محصول را از طریق کنترل و ردیابی بهتر که بخشی جدایی ناپذیر از استاندارد ایزو هست ارائه دهد.

✔ شرکت می تواند شرایط بهداشتی سازگار را در فرایند تولیدی تحت کنترل تضمین کند.

✔ همچنین شرکت شما مطابق با الزامات مقررات اتحادیه اروپا 1935/2004‎/ EG در ارتباط با GMP شناخته می شود.


دستوالعمل های استاندارد GMP

GMP شیوه های مورد نیاز به منظور مطابقت با دستورالعمل های توصیه شده توسط سازمان صادرکننده مجوز برای تولید و فروش مواد غذایی و محصولات دارویی هستند. این دستورالعمل ها حداقل الزامات مورد نیاز برای داروخانه ها و یا تولید کنندگان محصولات غذایی به منظور اطمینان از کیفیت بالای محصولات و نداشتن هیچ خطری برای مصرف کننده یا عموم ارائه می کند.


قانون ایمنی مواد غذایی می گوید که بایستی در توسعه، تولید، توزیع، تبلیغات و یا فروش محصولات مواد غذایی به مصرف کننده تمامی اقدامات احتیاطی معقول در نظر گرفته شود. بنابراین همه اشخاصی که در فرآیند زنجیره تامین درگیر هستند از جمله تولید، بسته بندی و یا تامین مسئول تضمین کیفیت، ایمنی و بهداشت نه تنها مواد غذایی بلکه عملیات بسته بندی نیز هستند.


اخذ گواهینامه ایزو GMP راهنمایی هایی را در زمینه تولید، آزمایش و تضمین کیفیت به منظور تضمین اینکه محصولات غذایی و دارویی برای مصرف انسان مناسب هستند ارائه می کند. علاوه بر این اخذ گواهینامه ایزو GMP به معنی داشتن یک سیستم کنترل در هر شرکت تولیدی می باشد. هدف این است که از خرید مواد خام تا تحویل محصول نهایی به مشتریان از تمام پارامترهای کیفیت، بهداشت و قابلیت ردیابی و نظارت اطمینان حاصل شود.


در پایان به منظور اخذ گواهینامه ایزو GMP و یا سایر گواهینامه های مرتبط با صنایع غذا و دارو می توانید با کارشناسان ما در شرکت QAL در ارتباط باشید تا مشاوره ها و راهنمایی های لازم جهت اقدامات و نیازهای پیش از اخذ گواهینامه ایزو برای شما انجام گیرد.شرکت QAL آماده ارائه خدمات صدور انواع گواهینامه های ایزو و استاندارد های جهانی برای شما عزیزان می باشد.


گواهینامه ارگانیک

کارشناسان معتقدند استفاده از محصولات ارگانيک هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت تأثير بسيار زيادي بر افزايش سلامت دارد. اما دقيقا منظور ما از توليد ارگانيک چيست؟ همان طور که اشاره شد غذاي ارگانيک يا طبيعي بدون دخالت آفت کش ها و کودهاي شيميايي توليد مي شود. در واقع اين روش شيوه اي از کشاورزي است که طي آن در هيچ يک از مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوري و بسته بندي محصولات کشاورزي از کود شيميايي استفاده نمي شود.

انواع گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ایزو انواع مختلفی دارند که لازم است آگاهی لازم در مورد استفاده و کارایی هرکدام از آنها وجود داشته باشد.برخی گواهینامه های ایزو، عموعی محسوب می شوند به این معنی که گستره زیادی از شرکت ها را شامل می شوند اما برخی دیگر کاملا اختصاصی و به منظور کاربردی خاص تهیه شده اند.

نام تجاری یا برند

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای محصول است. برند - نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.

اخذ ایزو ISO 14001

زمانی که شما در حال توسعه و یا رسمی کردن سیستم مدیریت زیست محیطی خود هستید اخذ گواهینامه ایزو ISO 14001 عملکرد محیطی را بهبود می بخشد. گواهینامه ایزو 14001 می تواند بیش از الزامات عملکرد سازمانی و توانایی برای برآوردن نیازهای تامین کننده را ارائه دهد.

ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.

گواهینامه نشان حلال

استاندارد حلال – HALAL – توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و توسط کمیته فنی استانداردها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی (SMIIC) در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی حلال به تصویب رسیده است.