اخذ گواهینامه ایزو 9001 ویرایش 2015


ایزو 9001 چیست؟

به وب سایت ما خوش آمدید، ما قصد داریم یک راهنمای مفید برای توضیح آنچه که ایزو 9001 است و چگونه می تواند به نفع سازمان شما باشد.  ایزو 9001 یکی از استانداردهای موجود در استاندارد ISO 9000 است.  Quality Assessment Lia یک گواهینامه معتبر تحت اعتبار ASCB هست، بنابراین قبل از اینکه شما شروع به کار کنید، با ما در ارتباط باشید تا بتوانید به شما کمک کنیم تا شرایط لازم برای دستیابی به صدور گواهینامه معتبر ISO 9001 را درک کنید. رعایت الزامات این استاندارد، سیستم های مدیریت کیفیت را ارائه می دهد که به سازمان شما کمک می کند تا به طور موثر مدیریت کسب و کار شما را مدیریت کرده و بهترین شیوه های عملی را در اختیار شما قرار دهد. صدور گواهینامه ISO 9001 به سازمان شما سیستم های کیفیتی را ارائه می دهد که پایه ریزی برای رضایت مشتری، افزایش انگیزه کارکنان و بهبود مستمر را فراهم می کند.

گواهینامه ایزو 9001 در صورتی که به یک روش عملی به پیاده سازی ایزو 9001 پی ببرد، حداکثر سود را برای سازمان شما به ارمغان خواهد آورد و این اطمینان را حاصل خواهد کرد که سیستم های مدیریت کیفیت که تصویب شده اند، برای بهبود کسب و کار تلاش می کنند و نه تنها مجموعه ای از رویه هایی که کارکنان شما برای مدیریت آنها سخت خواهد بود. با اتخاذ رویکردی که شروع به اجرای روش های کارآمدتر و تمرکز بر اهداف کسب و کار سازمان می کند، شما به یک سیستم کمک می کنید که از کارکنان شما پشتیبانی کند و سطوح رضایت مشتری را بهبود بخشد.

صدور گواهینامه ایزو 9001 مناسب نه تنها برای سازمان های بزرگ بلکه برای کسب و کارهای کوچک است که از تصویب سیستم های مدیریت کیفیت کارآمد بهره مند خواهند شد که این موضوع باعث صرفه جویی در وقت و هزینه، بهبود بهره وری و در نهایت بهبود روابط مشتری خواهد شد.

از جمله مزایای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 در سازمان شما میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

×      مدیریت ارشد را با فرآیند مدیریت کارآمد فراهم می کند.

×      حوزه های مسئولیت در سراسر سازمان را تعیین می کند.

×      اگر شما بخواهید برای برخی از کارهای بخش عمومی مناقصه بگیرید، لازم است.

×      یک پیام مثبت به کارمندان و مشتریان می دهد.

×      شناسایی و تشویق فرآیندهای صرفه جویی در وقت و صرفه جویی در وقت.

×      هزینه های خود را کاهش می دهد.

×      ارزیابی و بهبود مستمر را ارائه می دهد.

برخی از منافع مشتریان  از اجرای سیستم مدیریت کیفیت در سازمان شما::

×      بهبود کیفیت و خدمات سازمان

×      تحویل در زمان مقرر

×      محصولات با کیفیت تر و شکایات کمتر

×      ممیزی مستقل نشان دهنده تعهد به کیفیت است.

سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015چیست؟

ایزو 9001 استاندارد بین المللی است که الزامات سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را مشخص می کند. تمامی سازمان ها از این استاندارد در جهت ارتقای توانایی خود در ارائه محصولات و خدماتی که متناسب نیاز مشتریان هست استفاده می کنند. این استاندارد محبوب ترین در سری ISO 9000 است و تنها استانداردیست که تمامی سازمان ها می توانند آن را تایید کنند.

ایزو 9001 برای اولین بار در سال 1987 توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) جمع آوری گردیده. این سازمان بین المللی متشکل از سازمان های استاندارد ملی با بیش از 160 کشور منتشر شده و  نسخه فعلی ایزو 9001 در سپتامبر 2015 منتشر شده است.

چرا باید ازiso 9001:2015 - بررسی سیستم های مدیریت کیفیت - استفاده کرد ؟

Iso 9001:2015 برای هر سازمانی بدون در نظر گرفتن اندازه یا صنعت آن اعمال می شود

بیش از ۱ میلیون سازمان در بیش از ۱۶۰ کشور پیشنیازهای استاندارد iso 9001 را در سیستم های مدیریت کیفیت خود اعمال کرده اند.

انواع و اقسام سازمانها به این موضوع پی برده اند که استفاده کردن ازiso 9001 این مزایا را دارد :

×      سازماندهی فرایندها

×      بهبود کارایی و عملکرد فرایند ها

×      پیشرفت مداوم

همه سازمان هایی که از iso 9001 استفاده می کنند به انتقال به iso 9001:2015 در اسرع وقت تشویق می شوند . این موضوع نه تنها شامل سازمان هایی که دارای گواهینامه iso 9001:2008 هستند ، می شود بلکه هر سازمانی که در آموزش یا صدور گواهینامه دست ان در کارند .



ایزو 9001 ویرایش 2015



Iso 9001:2015 چه موضوعاتی را پوشش می دهد ؟

ایزو 9001 مبتنی بر روش شناسایی برنامه-انجام-بررسی- است و یک رویکرد فرآیند گرا را برای مستند سازی و‌بررسی ساختار ، مسئو لیت ها و شیوه های مورد نیاز برای دستیابی به مدیریت موثر کیفیت در یک سازمان فراهم مکند . بخش های ویژه استاندارد شامل اطلاعاتی در مورد موضوعاتی به شرح ذیل می شود :

×      الزامات سیستم مدیریت کیفیت ، از جمله اطلاعات مستند ، برنامه ریزی و تعیین تعاملات فرآیند

×      مسئولیت های مدیریت

×      مدیریت منابع ، از جمله منابع انسانی و محیط کار سازمان

×      تحقق محصول ، از جمله مراحل طراحی تا تحویل

×      اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و بهبود QMS از طریق فعالیت هایی مانند ممیزی داخلی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

×      تغییراتی که در بازبینی ۲۰۱۵ ایزو 9001 معرفی شده ، برای اطمینان از این است که iso 9001 همچنان با محیط های در حال تغییر در سازمان ها ، سازگار باشد .

برخی از به روز رسانی های کلیدی در ایزو 9001:2015 عبارتند از معرفی اصطلاحات جدید ، بازسازی برخی از اطلاعات ، تاکید بر تفکر مبتنی بر ریسک به منظور افزایش رویکرد فرآیند ، بهبود کاربرد در خدمات و افزایش الزامات رهبری . مجموعه ای از منابع برجسته ای که جزییات بیشتر در مورد iso 9001 را شامل می شوند ، از جمله داده های قابل استفاده برای انتقال به 9001:2015 را اینجا مشاهده کنید .

چگونه و از کجا باiso 9001:2015  شروع کنم ؟

سازمان ها و افرادی که از ایزو 9001 استفاده میکنند ، در اسرع وقت به انتقال به نسخه تجدید نظر شده ۲۰۱۵ تشویق می شوند ، با این وجود انجمن بین المللی اعتبار بخشی (IAF) و کمیته iso در ارزیابی سازگاری (CASCO) با یک دوره انتقال ۳ ساله از تاریخ انتشار iso 9001:2015 موافقت کرده اند .

مزایای ISO 9001 چیست ؟ 

ایزو 9001 به سازمان ها کمک می کند تا مشتریان آنها به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا دریافت کنند که به نوبه خود مزایای بسیاری را شامل می شود ، از جمله مشتریان ، مدیریت و کارکنان راضی . از آنجاییکه iso 9001 الزامات لازم برای یک سیستم مدیریت کیفیت موثر را مشخص می کند ، سازمان ها دریافته اند که استفاده از استاندارد به آنها کمک می کند که :

×      سازماندهی QMS

×      ایجاد مشتریان ، مدیریت و کارکنان راضی

×      پیشرفت مداوم

ایزو 9001 همچنین مزایای مالی مانند صرفه جویی در هزینه را فراهم می کند. در نوادا، مدرسه منطقه کلارک از ISO 9001 برای صرفه جویی 174 میلیون دلار در 10 سال گذشته در هزینه های واقعی و اجتناب از هزینه استفاده کرده است. بیش از 3،000 کارمند استاندارد آموزش داده شد و سه عامل حیاتی موفقیت سیستم را به وجود آورد: آموزش، ارتباطات و احترام و کارایی.