نام تجاری یا برند


استاندارد نام تجاری یا برند  ISO10668:2010

موسسه بین المللی استاندارد در سال 2007 شروع به به وجود آوردن یک استاندارد ایزو بین المللی درباره ی ارزیابی پولی برند و نام تجاری کرد. پس از 3 سال ایزو 10668 در سال 2010 به وجود آمد. این ایزو قوانین مورد استفاده برای تعیین ارزش مالی یک برند لازم می باشد مشخص می کند.

برند ها دارای ویژگی های بسیار گران قیمتی می باشند.مدت زمان بسیاری است که شرکت ها برای تعیین تاثیر واقعی و ارزش برندهایشان در رقابت با یکدیگر هستند و ایزو 10668 یک گام اساسی برای صنعت برندینگ به حساب می آید.

تحت استاندارد ایزو 10668 کسی که برند را ارزیابی می کند، باید دلیل ارزیابی کردن را بیان کند چرا که این این کار روی اساس ارزش، تخمین ارزش گذاری و نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد، تمام این کار ها باید برای کسی که گزارش نهایی ارزش گذاری نام تجاری را مشاهده می کند روشن باشد.

نام تجاری از با ارزش ترین چیز هایی است که یک شرکت دارد ؛که کمتر کسی قادر به درک ارزش آن می شود.
نام های مشهور تجاری می توانند باعث رونق زیادی در زمینه کسب و کار و علاوه براین پیشرفت و موفقیت در زمینه ی مالی در شرکت هایشان شود.
ولی میزان ارزش مالی یک نام تجاری، به عنوان یک دارایی که به ای دارایی به صورت  نامحسوس است ممکن است دشوار باشد. امروزه نام تجاری سهم ویژه ای از سرمایه اقتصادی است و کنترل و مراقبت از آن از فعالیتهای استراتژیک یک سازمان می‌باشد.
هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای  محصول است. برند -  نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
برندهای بزرگ مثال های واضحی هستند که صرفا یک تصویر آیکونیک از خود ایجاد نکرده اند و جایگاه خاص و منحصر بفردی در جامعه دارند. جایگاهی که از روش های سنتی بدست آمده است: کیفیت اثبات شده و بازاریابی موثر.

مشتریان ، کالاهای ناملموس را با کمک گرفتن از نام تجاری بهتر میتوانند در ذهن تصور نمایند. سازمان هایی که نام تجاریشان قوی است، سهم بازارشان بالا است. برند باید پشتیبانی خوب و قوی داشته باشد تا بتوان آن را برای دراز مدت حفظ نمود. با ایجاد ارزش برای برندتان بر روی "حقوق صاحبان سهام " در طی یک دوره تاثیر خواهید گذاشت.
مدیریت نام تجاری کمکی درجهت ایجاد تصویری از شرکت در اذهان است. مدیر برند باید نظارت کامل بر عملکرد نام تجاری داشته باشد. تنها زمانی یک نام تجاری موفق، ایجاد خواهد شد که "سیستم مدیریت برند" خوب و کارا عمل نماید.

برای مثال هیچ برندی مانند اپل هیچ وقت نتوانسته است برای بار دوم یک لوگو رنگارنگ بسازد و جمله ای که سال ها آلبرت انیشتین، باب دیلن، مارتین لوتر کینگ، ادیسون، گاندی، پیکاسو، جان لنون و دیگر افسانه ها بارها تکرار کرده بودند را زیر آن بنویسد:Think Different

 گواهینامه ایزو 22000:2005

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. ایزو 22000 شامل
ادامه مطلب

 درباره گواهینامه های ایزو

زو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی است که دارای 162 سازمان استاندارد ملی است. دبیرخانه مرکزی این سازمان در ژنو سوئیس می باشد. این سازمان از طریق اعضای آن، کارشناسانی را تربیت می کند تا دانش و توسعه استانداردهای بین المللی را به طور داوطلبانه و بر اساس توافق بر پایه ای که از تغییرات و نوآوری پشتیبانی کند
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو 31000:2009

تمام فعالیت های یک سازمان که با ریسک همراه است باید مدیریت شود. فرآیند مدیریت ریسک به تصمیم گیری هایی کمک می نماید که همراه با در نظر گرفتن عدم قطعیت و امکان وقوع حوادث و رویدادهای (عمدی و غیر عمدی)آتی و اثرات آنها بر اهداف مورد توافق است.
ادامه مطلب

 مزایای اخذ ایزو چیست ؟

به صورت کلی مزایای زیادی را می تواند برای اخذ گواهینامه ایزو بر شمرد ، هر سازمان بنا بر نوع گواهینامه ای که قصد دارد اخذ نماید بخشی از فرآیندهای سازمانی خود را بهبود می دهد.این کار با کمک شرکت مشاور ایزو انجام می گیرید و با ممیزی های مستمر ادامه می یاید.
ادامه مطلب

 هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
ادامه مطلب

 گواهینامه ایزو SFBB

غذای امن تر، کسب و کار بهتر: اخذ گواهینامه ایزو Sfbb یعنی دستورالعمل های مدیریت ایمنی مواد غذایی و مقررات بهداشت مواد غذایی در شرکت های کوچک برای رسیدن به غذای سالم تر، کسب و کار بهتر.
ادامه مطلب